20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Gudstjänster och konserter på webben – så här funkar det

11.12.2020, 15:28 /  päivitetty 11.01.2022, 10:32
Gudstjänster, konserter med mera. Allt sker på nätet i år – men hur ska man hitta in? Här har vi samlat lite instruktioner och länkar till församlingarnas videoinnehåll.
Någon sitter med datorn i famnen på en mjuk säng. Personens mjuka yllesockor i förgrunden. Texten: Kyrkbänken har aldrig varit så här mjuk

En ”strömmad gudstjänst" är en direktsänd gudstjänst över nätet eller en inspelning av en sådan.

Ett sätt att delta på webben är att följa med gudstjänsten via församlingarnas Facebooksidor. Här hittar du de svenska församlingarna på Facebook:

Johannes församling på Facebook

Matteus församling på Facebook

Petrus församling på Facebook

Titta i efterskott utan inloggning

Efter själva direktsändningen laddas programmen upp på församlingarnas YouTube-kanaler. På YouTube krävs ingen inloggning för att ta del av materialet.

Johannes församling på YouTube

Matteus församling på YouTube

Matteus Ungdom på YouTube har också många av församlingens klipp

Petrus församling på YouTube

Programmet ligger vanligen kvar en tid efter att det strömmats, du kan titta när det passar dig bäst!

Video på hemsidan

En del program sparas också som videor på församlingarnas hemsidor. Då kan du ta del av inspelningen genom att endast trycka på "play" eller "spela upp"-symbolen på bilden.

Församlingarnas egna hemsidor finns här:

Johannes församling

Matteus församling

Petrus församling

Kuvassa tietokoneen ruutu, jossa monen videopuheluun osallistuvan ihmisen kuvat. Vasemmassa reunassa vihreä muki tietokoneen vierellä.