18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute

Gospel Helsinki & Tommi Kalenius ja Ninni Poijärvi Meilahden kirkossa la 2.3.2019 kello 18

28.02.2019, 14:56 /  päivitetty 28.02.2019, 21:33
Gospel Helsinki antaa äänensä lasten ja nuorten koulutuksen. Yhteisvastuukeräys 2019 tukee lasten ja nuorten koulutusta. Konserttiin on vapaa pääsy.
Konsertti

Lauantaina konsertti Yhteisvastuukeräykselle toteutetaan Gospel Helsinki -kuoron ja Tommi Kaleniuksen sekä Ninni Poijärven kanssa. Konsertissa esiintyy myös saksofonisti Joonatan Rautio, joka toimii Gospel Helsinki -kuoron vakiopianistina. Muita instrumentalisteja ovat Sami Koskela, lyömäsoittimet ja Juho Kivivuori, basso.

Tommi Kalenius ja Ninni Poijärvi ovat laulaja-lauluntekijä-muusikoita, jotka ovat tulleet tunnetuiksi pysäyttävillä tulkinnoillaan ja sävellyksillään. Vuonna 2016 Gospel Helsinki tilasi Suomen Kulttuurirahastolta saamansa apurahan turvin sävellyksiä Tommi Kaleniukselta, joita kuullaan illan konsertissa Tommin ja Ninnin oman ohjelmiston lisäksi.

Joonatan Rautio kuuluu maamme eturivin saksofonitaiteilijoihin ja Gospel Helsinki -kuoron kanssa Joonatanin tapaa myös flyygelin äärestä. Joonatanin saksofonisoolot ovat muodostuneet jo perinteeksi Gospel Helsinki -kuoron konserteissa ja tässäkin konsertissa on odotettavissa huikeita sooloja.

Konsertin johtaa kuoron perustaja ja taiteellinen johtaja Nina Pakkanen. Ninan käsialaa on myös kolmen seurakunnan (Töölö, Tuomiokirkko ja Lauttasaari) ja Gospel Helsinki -kuoron yhdessä aloittama Gospelia kaikille -hanke, joka on noussut ilmiöksi Helsingin seurakuntien musiikkielämässä.

Yhteisvastuu 2019 tulee lasten ja nuorten koulutusta.

Suomessa vuoden 2019 yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa Kirkon diakoniarahaston kautta. Lisäksi diakoniarahaston avustuksilla tuetaan taloudellisesti eri syistä vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä. Keräysvaroja käytetään myös monipuoliseen avustustyöhön paikallisseurakuntien kautta.

Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä, tänä vuonna erityisesti nuoria. Keräysvaroin tuetaan koulunsa keskeyttämään joutuneiden oppilaiden paluuta takaisin kouluun, jaetaan koulu- ja hygieniatarvikkeita sekä autetaan koulumaksuissa. Syrjäseuduille koulutetaan lisää päteviä opettajia ja rakennetaan turvallisia kouluja. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Yhteisvastuukonsertti Meilahden kirkossa la 2.3.2019 kello 18

Gospel Helsinki