25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Enemmän ulkona, vähemmän sisällä - koronapäivitys

20.11.2020, 17:35
Haagan seurakunnassa huomioidaan uudet kokoontumisrajoitukset maanantaista 23.11. alkaen kolmen viikon ajan.
Jumalanpalveluksiin ja muihin sisätilojen tapahtumiin voi osallistua vain 20 henkilöä.
1. adventin messuja 29.11. järjestetään kaksi peräkkäin, klo 10 (striimataan Facebookissa) ja klo 12.
Diakonit lähdössä jalkautumaan seurakunnan kahvitermarin kanssa

Enemmän ulkona, vähemmän sisällä - uudet kokoontumisrajoitukset Haagan seurakunnassa:

Ensimmäisen adventin messuja 29.11. järjestetään kaksi peräkkäin, klo 10 (striimataan Facebookissa) ja klo 12. Klo 12 alkaa myös Sunnuntai Ulkona -tapahtuma sekä Pohjois-Haagan asemalla että Huopalahden kirkonmäellä. Kirkonmäellä on lapsille puuhaa, molemmissa tapahtumissa tarjolla kuppi kuumaa ja lisäksi jaamme kynttilöitä valaisemaan päivää. Työntekijöitä tavattavissa.

Adventin aikana jalkaudumme muutenkin ulkotilaan, tästä lisätietoa myöhemmin.

Kauneimmat joululaulut tullaan järjestämään ulkotiloissa kirkon pihassa ja Pohjois-Haagan asemalla. Lisätietoa tulossa.

Kirkko on auki joka päivä!

Kirkko on auki joka päivä klo 9-17, lauantaisin 11-17, sunnuntaisin klo 9-17. Tervetuloa hiljentymään. Työntekijät päivystävät klo 10-16 arkisin. Kaikki työntekijät tavoittaa myös puhelimella tai sähköpostilla, yhteystiedot seurakunnan nettisivuilla. Työntekijät lähtevät mielellään vaikkapa päiväkävelyseuraksi sellaista kaipaavalle!

Diakoniavastaanotot jatkuvat normaaliin tapaan. Diakonian ajanvarauspäivystys ma ja to klo 10-12, p. 09 2340 3003, 050 476 7710.

Lasten ja perheiden kokoontumiset pidetään turvaväleillä, kasvomaskeilla ja alle 20 henkilön rajoituksilla. Lisätietoa saat vastaavilta työntekijöiltä.

Voimia, valoa ja varjelusta sinulle tähän erilaiseen adventtiin! ✨

Kirkkoherra Heikki

Alla Helsingin hiippakunnan ja Helsingin seurakuntien tiedote rajoituksia koskien:

Helsingin seurakuntien tilaisuuksien osallistujamäärää rajoitetaan 20 henkeen

Seurakuntien sisätiloissa järjestettäviin tilaisuuksiin saa osallistua enintään 20 henkeä kolmen viikon ajan. Rajoitus koskee kaikkia seurakuntien omissa tiloissa tapahtuvia tilaisuuksia maanantaista 23.11. alkaen sunnuntaihin 13.12. asti.

Linjauksen on tehnyt Helsingin hiippakunta muiden viranomaisten päätösten pohjalta. Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten jatkuminen on turvattava kaikissa olosuhteissa, ne kuuluvat seurakunnan lakisääteisiin tehtäviin. Seurakuntalaisilla pitää olla mahdollisuus olla läsnä jumalanpalveluksissa, mutta osallistujamäärä rajoitetaan nyt 20 henkilöön. Tähän henkilömäärään kuuluvaksi lasketaan myös jumalanpalveluksen toimittajat.

Haagan seurakunta striimaa sunnuntain pääjumalanpalveluksensa rajoitusaikana.

Hautaan siunaamisten osallistujamäärässä voidaan inhimillisistä syistä poikkeuksellisesti joustaa siten, että läsnä tilaisuudessa voivat olla vainajan lähiomaiset.

Pääkaupunkiseudun kaupunkien koronakoordinaatioryhmä kehottaa edelleen 13.11. linjauksensa mukaisesti noudattamaan harkintaa ja pidättyväisyyttä yksityistilaisuuksien järjestämisessä ja suosittelee, ettei yli 10 hengen yksityistilaisuuksia toistaiseksi järjestetä lainkaan. Suositus koskee myös perhejuhlia kuten kotona tapahtuvia kastetilaisuuksia, hääjuhlia tai muistotilaisuuksia.

Kuoro- ja muuta harrastustoimintaa voidaan jatkaa, jos henkilörajoitukset sekä turvavälit toteutuvat. Osallistujamäärien rajoitukset koskevat kaiken ikäisiä, esimerkiksi muskareihin osallistujia. Alakoululaisten iltapäiväkerhot jatkavat kaupungin perusopetusta koskevien linjausten mukaisesti.

Tilanteissa, joissa on lähikontakteja, suositellaan vahvasti kasvomaskien käyttöä kaikille yli 13-vuotiaille. Lähtökohtaisesti seurakuntalaiset huolehtivat itse oman kasvomaskin hankinnasta.

Helsingin hiippakunta muistuttaa myös THL:n ”viidestä valtista”, joilla suojaat itseäsi ja läheisiäsi koronavirustartunnalta:

1. Jos saat oireita, mene koronatestiin ja pysy muuten kotona.

2. Pidä ainakin 1–2 metrin etäisyys muihin ihmisiin.

3. Huolehdi käsi- ja yskimishygieniasta.

4. Käytä kasvomaskia, kun et voi pitää etäisyyttä.

5. Lataa Koronavilkku-sovellus.