24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Seurakuntavaalien ehdokaskuvien toimituksissa virheitä

30.09.2022, 17:07
seurakuntavaalien logo

Seurakuntavaalien ehdokaskuvien toimituksissa on ollut virheitä. Osa ehdokkaista oli saanut eri kuvan kuin olivat odottaneet. Tämä on aiheellisesti herättänyt ihmetystä ja kritiikkiä.

Seurakuntavaaleja varten on järjestetty ehdokaskuvaukset, joissa kaikki ehdokkaat ovat voineet käydä ottamassa kuvan itsestään vaaliviestintää varten.

Ehdokkaille on tänään 30.9. toimitettu heidän vaalivalokuvansa. Tässä yhteydessä ilmeni, että osa ehdokkaista oli saanut eri kuvan kuin he olivat odottaneet.

Kuvaukset hoitanut yhteistyökumppanimme vahvisti, että osalle ehdokkaista on todella lähtenyt väärä valokuva kuvaamon virheen vuoksi. Tämä virhe korjataan ja varmuuden vuoksi kaikille ehdokkaille lähetetään kuvat uudelleen viikonlopusta alkaen, viimeistään maanantaina 3.10. mennessä.

Ehdokkaiden ehdokasnumerot vahvistuvat maanantai-iltana 3.10. ja ehdokaslistojen taittotyölle on aikaa vain tiistai 4.10., sillä kaikille äänioikeutetuille lähetettävän vaalikirjeen painoaikataulujen vuoksi vaalilistojen täytyy olla kokonaisuudessaan valmiita keskiviikkoaamuna 5.10. Helsingissä aikataulupainetta lisää ehdokkaiden suuri määrä – samaan aikaan iloitsemme jokaisesta ehdokkaastamme.

Pahoittelemme vilpittömästi, että kuvausjärjestelyt eivät onnistuneet toivomallamme tavalla.

Kokonaisuus käydään vielä tarkasti läpi vaaliorganisaation sisällä ja yhteistyökumppanin kanssa.