16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Diakonia on sinua varten, elämän eri tilanteissa – varaa aika verkossa, puhelimitse tai käyntiajanvarauksesta

26.02.2021, 18:40 /  päivitetty 22.08.2022, 14:37
Ota rohkeasti yhteyttä jos kaipaat kuuntelijaa, olet yksinäinen, toivot että puolestasi rukoillaan tai talous huolettaa. Mietitään yhdessä.
Kädessä puhelin, jossa avoimena verkkosivu jonka kautta voi varata ajan diakonille.

Diakonia – sinua varten, elämän eri tilanteissa

Diakonia on lähimmäisenrakkaudesta käsin tapahtuvaa ihmisten kohtaamista ja auttamista. Diakoniatyöntekijään voit olla yhteydessä, vaikket kuuluisi kirkkoon.

Keskustelussa on mahdollista jäsentää ja pohtia omaa elämäntilannetta.

Jos haluat keskustella talousasioista, varauduthan keskusteluun selvittämällä etukäteen tulosi ja menosi sekä ottamalla keskustelua varten esiin esimerkiksi viimeisimmät Kelan tai sosiaalitoimen toimeentulotukipäätökset.

Kaikki keskustelut ovat maksuttomia ja luottamuksellisia.

Otathan yhteyttä jos kaipaat kuuntelijaa, olet yksinäinen, toivot että puolestasi rukoillaan tai taloustilanteesi huolettaa. Mietitään yhdessä.

Diakonian sähköinen ajanvaraus

Diakonian ajanvaraus toimii nyt myös sähköisesti. Sähköisen ajanvarauspalvelun kautta voit varata 45 minuutin ajan oman asuinalueesi diakoniatyöntekijälle. Palvelu on toistaiseksi käytössä ainoastaan Vuosaaren ja Töölön seurakuntien alueilla.

Koronatilanteen takia diakoniatyön tapaamiset järjestetään toistaiseksi puhelimitse. Diakoniatyöntekijä soittaa sinulle varattuna ajankohtana.

Diakonian sähköiseen ajanvaraukseen pääset tästä.

Sähköinen ajanvaraus on helppo käyttää, eikä sinne tarvita vahvaa tunnistautumista, riittää kun tietää oman asuinalueen postinumeron.

Vuosaaren alueella käytössä olevat postinumerot ovat 00960, 00980 ja 00990.

Diakonian ajanvaraus puhelimitse tai tulemalla Valoon päivystysaikana

Vuosaaren seurakunnan diakonian tavoitat puhelimitse. Päivystävän diakoniatyöntekijän kanssa voi jo hetken purkaa elämäntilannetta ja sitten varata rauhallisen ajan mahdollista lisäkeskustelua ja selvittelyä varten.

Diakonia tarjoaa tukea ja apua kaikille

Jos eteesi tulee surua, sairautta tai muita elämän ristiriitoja, voit ottaa luottamuksellisesti yhteyttä diakoniatyöntekijään tai seurakunnan muihin työntekijöihin. Sinun ei tarvitse jäädä yksin.

Seurakunnan palvelutyö, diakonia, on kokonaisvaltaista auttamista, niin henkistä ja hengellistä kuin käytännöllistäkin. Joskus apumme voi olla myös taloudellisissa asioissa auttamista. Apu on maksutonta ja tarkoitettu kaikenikäisille seurakunnan alueella asuville.

Kaipaatko keskusteluapua?

Diakoniatyöntekijä on mukana elämän iloissa ja suruissa. Diakoniatyö on rinnalla kulkemista sekä elämän ilojen ja surujen jakamista. Kriiseistä auttaa selviytymään, kun lähellä on joku, jolle puhua. Seurakuntasi diakoniatyöntekijän kanssa voit pohtia sinulle tärkeitä asioita ja elämäntilannettasi, kuten ihmissuhteita, terveyttä, työttömyyttä tai päihderiippuvuutta. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Diakonian keskusteluapu on armon ja toivon välittämistä. Olemme käytettävissä, jos haluat keskustella elämän perusajatuksista tai hengellisen elämän kysymyksistä. Haluamme auttaa jokaista löytämään oman paikkansa seurakuntayhteydessä.