19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Blomma: Inspirationsdag för kvinnor i Helsingfors

22.10.2018, 14:54 /  päivitetty 22.10.2018, 15:11
Blomma är en tvåspråkig konferens som fokuserar på kvinnors andliga, kroppsliga och själsliga välmående. I år ordnas konferensen lördagen den 27 oktober i Kyrkans hus i Berghäll, Tredje linjen 22. Programmet innehåller föreläsningar, inspirerande workshops, musik och drama, dans och målning, diskussioner och musik. Dagen kulminerar i en gemensamt kvällsfest och mässa. Deltagande i konferensen är gratis.

10-11.30 Inledningsföreläsning av Sofia Torvalds, Tredje linjen 22

13-14.30 och 15-16.30 Workshops, Tredje linjen 22

18.00 Kvällsfest i Berghälls kyrka

20.00 Kvällsmässa i Berghälls kyrka

Svenskspråkiga workshops 13-14:30

Förändring – på det personliga och globala planet

Välkommen med och diskutera hur vi på ett holistiskt sätt kan hantera förändring i våra liv. Vi diskuterar förändring på det personliga och globala planet och gör några avslappningsövningar tillsammans.

Henrika Lemberg, diakon och yogalärare.

Workshop i självbiografiskt skrivande

En lång rad av ögonblick har fört dig hit och format dig till den du är idag. Vi har alla många historier, vi spelar flera roller i livet. Att se tillbaka på sin historia kan ha många funktioner; det kan vara läkande, upprörande och roligt. Vi funderar även över hur berättelsen fortsätter, vilket är ditt nästa kapitel? Kom med och gör skrivövningar om olika skeden i livet och tillåt din berättelse visa sig för dig!

My Ström, diakon

Enneagrammet (OBS: Går över båda passen)

Självkännedom är en förutsättning för att kunna växa som mänska. Välkommen med att utforska på vilket sätt Enneagrammet eventuellt kan hjälpa dig att se dig själv och förstå dig själv och det sätt på vilket du relaterar till andra.

Stefan Forsén, kyrkoherde

Svenskspråkiga workshops 15-16:30

Lyckligt parförhållande?

Den här workshoppen riktar sig speciellt till dig som lever i ett parförhållande. Vill du veta mer om hur man bygger upp ett lyckligt förhållande? Vi ger också tips på hur våra parförhållandekort kan användas. Välkomna!

Fanny Sumelius-Ossou, hälsovårdare och sexualrådgivare. Jonna Mattila, sociolog och sexualrådgivare

Att växa upp mellan olika kulturer Vad är hem? Hur gör man då ens hemkultur känns främmande? Hur hanterar man kulturmöten och –krockar som barn? Kom med och lyssna på en personlig resa genom en uppväxt mellan Finland och Tanzania.

Charlotte Steffansson-Myrskog, tidigare missionärsbarn och magister i utvecklingsarbete

Workshop i självbiografiskt skrivande

My Ström, diakon

Enneagrammet (fortsättning från pass 1)