16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Älä pelkää -pääsiäislehti on ilmestynyt – hae omasi kirkolta!

12.04.2019, 13:28 /  päivitetty 15.04.2019, 12:36
Malmin seurakunnan pääsiäislehdessä puhutaan suoraan pelosta, rohkeudesta ja toivosta. Lehti jaetaan yli 30 000 talouteen Malmin seurakunnan alueella. Lehden saa myös kirkolta.
älä pelkää -lehti

"Älä pelkää" on viesti, joka toistuu Raamatussa eri yhteyksissä yli 350 kertaa. Jeesuksen syntyessä enkeli ilmestyi kedolle laumaansa vartioinneille paimenille ja sanoi, ettei tarvitse pelätä.

Sama sanoma kaikuu pääsiäisenä. Kun naiset tulivat Jeesuksen tyhjälle haudalle, enkeli kääntyi naisten puoleen ja sanoi: "Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta. Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista, niin kuin itse sanoi."

Seurakunnan pääsiäislehti kertoo samaa viestiä. Kirkkoherra Heikki Arikan mielestä näemme liian usein toisissamme eroavaisuuksia yhteisten piirteiden sijaan. Se on pelottavaa.

"Olemme kaikki ihmisiä ja mittaamattoman arvokkaita riippumatta kulttuurisesta taustasta, ihonväristä, seksuaalisesta suuntautumisesta tai mielipiteistä. Olemme jokainen myös teoillamme vastuussa siitä, että rakennamme ilon, emmekä pelon ilmapiiriä", Arikka sanoo.

Älä pelkää -lehti tuo pääsiäiseen ajatuksia rohkeudesta, rakkaudesta ja toivosta. Nyrkkeilevä pastori Hanna Paavilainen kertoo, mitä hän pelkää ja mistä hän saa rohkeutta. Kysyimme myös kadulla ihmisiltä, mikä heitä pelottaa. Kuvareportaasi Malmin seurakunnan työntekijöistä kertoo, että kirkko on siellä, missä ihmisetkin ovat: bensa-asemalla, kepparikerhossa ja hautausmaalla. Lehdestä löydät myös pääsiäisen ajan tapahtumat – tervetuloa mukaan!

Älä pelkää -lehti lähetetään mainospostina Helsingin uutisten yhteydessä lauantaina 13.4. seurakunnan alueella yli 30 000 kotiin, joissa ei ole mainoskieltoa. Voit napata oman lehtesi mukaan myös kirkolta.

Siunattua pääsiäisen aikaa!

Lehti luettavissa myös verkossa täällä.