25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Ajattelemisen aihetta ja musiikin iloa kotisohville

11.01.2022, 10:19 /  päivitetty 11.01.2022, 10:56
Kotisohvaltasi aukeaa rajoittamaton tarjonta laadukkaita tuottamiamme verkkosisältöjä. Kokosimme ne yhteen iloksi ja hyödyksi.

Helsinkiläiset seurakunnat ovat tuottaneet verkkoon runsaasti henkisiä ja hengellisiä arvoja pohtivia sarjoja. Niitä on sopivan hetken tullessa helppo katsella ja kuunnella.

Kanteleella kauniisti laulun kera

Duo Liperit on vuonna 2013 perustettu kantele- ja lauluduo. Duon ohjelmisto koostuu ajankohtaisesti teemoitetuista musiikin eri tyylilajeista sovitettuna suomalaisuuden herkäksi tulkinnaksi. Heidän YouTube-tililtään löytyy yli 50 taltiointia suomalaisten rakkaimmista lauluista. Videoita on julkaistu Kirkko Helsingissä Facebookissa lähestulkoon viikottain.

Duossa musisoivat oppilaitospappeina työskentelevät, musiikinmaisteri Tiina Kaaresvirta (kantele) ja teatteri-ilmaisun ohjaaja Sanna Uusitalo (laulu). Tästä musiikin pariin.

Urbaania rauhaa

Metromeditaatio on Paavalin seurakunnan ja Helsingin seurakuntayhtymän yhteistyössä toteuttama meditaatiohetki, joka julkaistaan arkiaamuisin. Hetki kestää noin kolme minuuttia ja sen on tarkoitus saada kuulijansa irtaantumaan arjesta. Metromeditaation voit vaikka kuunnella keskellä päivää tai milloin vain, kun tarvitset hetkeksi rauhaa sisäiseltä melultasi. Meditaatiotekstien laatijana on useampia kirjoittajia ja lukijoina toimivat Outi Pippuri ja Kari Kanala. Tästä meditaatioiden maailmaan.

Sanan selitystä minuutissa

Pastori Jan Ahonen selittää Sana viikonvaihteeksi -sarjassa parhaan kykynsä mukaan kristinuskon keskeisiä käsitteitä. Tarkastelussa ovat olleet muun muassa rukous, rauha rakkaus ja toivo. Kirkko Helsingissä sosiaalisen median tileillä ilmestyvissä videoissa aikaa selitykselle on vain minuutti. Kootut selitykset löydät täältä.

Elämän on tarkoitus…

Seitsemän näkökulmaa elämän tarkoitukseen. Seitsemän ammattikristittyä päätti selvittää vastauksen suureen kysymykseen. Päättäväisen ja monimuotoisen tutkimistyön tulokset ovat julki. Tarjolla vastaukseksi ovat muun muassa: rakkaus, jalkapallo, Jumala, 42, elämä, hyvän tekeminen vai ehkä sittenkin kuolema? Pohtijoina muuan muassa pastorit Heikki Nenonen, Kaisa Kariranta ja Laura Huovinen. Tästä pääset sarjan pariin.

Piipahda konserttiin

Kutsumme sinut pieniin tallennettuihin musiikkihetkiin. Minuuttikonsertti nimitys juontuu tallenteiden kestosta. Voit katsoa vaikka yhden kerrallaan, tai sitten nauttia koko sarjan saman tien, ja olla melkein kuin konsertissa.

Musiikki on äänitetty Vuosaaren kirkossa. Pianossa ja uruissa on kanttori Hanna Virtanen. Voit myös lähettää toiveita musiikkikappaleista sähköpostilla: hanna.virtanen@evl.fi. Tästä pääset konsertteihin.