18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
vanhukset rannalla

Vanhukset

Tapahtumat

Kalenteri ja kellosymboli 25.05.2024 klo 18:00 - 19:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikael Agricolan kirkko

Omaa toimintaa senioreille ja vanhuksille

Seurakunnassa järjestetään erityisesti senioreille jumppatuokioita viikoittain. Annankulman olohuone tarjoaa paikan kohtaamiselle ja kuulumisien vaihdolle. Eri-ikäiset seurakuntalaiset ovat tervetulleita myös messuihin ja muuhun seurakunnan toimintaan.

Tuomiokirkkoseurakunta järjestää tasavuosisyntymäpäiväjuhlia kahdesti vuodessa yli 70 vuotta täyttäneille. Syntymäpäiväjuhliin kutsutaan henkilökohtaisella kutsukirjeellä.

Tuomiokirkkoseurakunnan papit ja kanttorit pitävät palvelutaloissa ja pienkodeissa säännöllisesti hartaus- ja ehtoollishetkiä. Hartauksissa lauletaan yhdessä tuttuja virsiä, luetaan Raamattua ja rukoillaan. Hartaushetkiin voivat osallistua halutessaan niin asukkaat kuin myös heidän läheisensä ja henkilökunta.

Papit ja diakoniatyöntekijät tulevat pyydettäessä henkilökohtaisesti tapaamaan palvelutalojen asukkaita. Yksityistä ehtoollista voidaan pyydettäessä myös viettää.

Iäkkäille suunnatusta toiminnasta saa tukea ja mielenvirkistystä arkeesi. Erityisen avun tarpeessa olevat voivat olla yhteydessä diakoniatyöntekijään ja tiedustella esimerkiksi taloudellisen avun mahdollisuuksista.

Seurakuntien diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella aivan kaikesta. Aiheena voi olla esimerkiksi elämässä sattuneet pienet tai suuret asiat, ilot ja surut. Voit myös keskustella taloudellisesta tilanteestasi tai vaikka hengellisistä asioista.