23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Hela Helsingfors

Välkommen 2020! Nyårsdagens gudstjänster

30.12.2019, 09:20
Nyårsmässa i Taizéstil, gudstjänst eller konsert - här kan du inleda det nya året i kyrkan.
joulukuusi ja valot

Nyårsdagens gudstjänster

kl 10 i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3. Mässan förrättas av Fred Wilén och efteråt serveras kyrkkaffe. Varmt välkommen!

kl. 12 i Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15. Mässan förrättas av Tuomas Metsäranta.

Nyårsmässa i Taizéstil

Nyårsmässan är en annorlunda, meditativ mässa med många levande ljus och taizésånger. Välkommen till Johanneskyrkan onsdag 1.1 kl. 18 för att inviga det nya året tillsammans! Högbergsgatan 12.

Nyårskonsert

klo 18 i Tempelplatsens kyrka, Luthergatan 3. Arr. Töölön seurakunta

Laura Juvonen, sopran

Jussi Vänttinen, baryton

Erkki Korhonen, piano

Konserten arrangeras av Päivi och Paavo Lipponens fond i samarbete med Kansan Sivistysrahasto och andelslaget Tradeka.

Program: 5€ (frivillig avgift).

Intäkterna från programbladsförsäljningen går till arrangemang av barnprogram genom Päivi och Paavo Lipponens fond.

Biljetter: Fritt inträde