25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons

Valinfo för föreningar och samfund tisdag 22 maj kl. 16.30

02.05.2018, 10:20 /  päivitetty 15.05.2018, 09:38
Information om församlingsvalet tisdag 22.5.2018 kl. 16.30
Annegatan 14 D, Helsingfors.

I församlingsvalet den 18.11.2018 väljer vi nya förtroendevalda i församlingarna. De bestämmer bl.a. om vilken slags verksamhet som församlingarna ordnar och hur församlingens pengar används.

Hur ser du på församlingarna i Helsingfors som aktör och samarbetspartner? Åt vilket håll borde Kyrkan i Helsingfors utvecklas? Genom församlingsvalet har du möjlighet att påverka din församling så att den både verkar och är närvarande där som du tycker att den behövs.

Församlingarna i Helsingfors är en betydelsefull aktör i staden. Vi skulle vilja bli ännu bättre på att se helsingforsarnas behov och särskilt hjälpa de som befinner sig i någon form av nöd.

Därför behöver vi kandidater i alla åldrar, församlingsbor med olika tankar och åsikter. Det är möjligt att kandidera till den egna församlingens församlingsråd och/eller till gemensamma kyrkofullmäktige i Helsingfors kyrkliga samfällighet. Kandidatuppställningen avslutas den 17.9 kl. 16.

Välkommen med och fundera kring hur Du och det samfund du representerar kan delta i församlingsvalet! Hur kan ni genom valet främja för er viktiga värden?

Vi börjar med soppa kl. 16.30. Biskop Teemu Laajasalo och andra medarbetare i församlingsvalet inleder diskussionen kl.17.