19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Sommarens läger 2022

25.02.2022, 10:44 /  päivitetty 19.05.2022, 20:42
Vi hoppas innerligt att sommarens läger för barn och familjer ska gå att genomföra men som allt annat är lägren förstås helt beroende av coronasituationen och de aktuella restriktionerna. Men så här har vi planerat. Visst är du med?
Två barn, en i vagn och en på sparkcykel. En förälder skuffar vagnen.

Sommarens läger:

Dagläger 1, 6–10.6

Dagläger 2, 13-17.6

Dagläger 3, 1-5.8

- Plats: Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3, Östra centrum

- För barn i lågstadiet.

- Dagligen kl 9-15, (man får komma redan kl 8.30 och stanna till kl 16)

- Lunch och mellanmål serveras varje dag

- Pris 65 €/vecka

Övernattningsläger 21-23.6

- För 11-14 åringar

- Plats: Lekholmen, församlingarnas lägerö utanför Nordsjö

- Pris: 70 €

Övernattningsläger 7-9.8

- För 7-10 åringar

- Plats: Lekholmen, församlingarnas lägerö utanför Nordsjö

- Pris 70 €

Frågor:

Catarina Bärlund-Palm, ledare för barnverksamheten

catarina.barlund-palm@evl.fi

Anmälan till e-posten, så får du en länk med anmälningsformuläret.

Sista anmälningsdag för alla läger 15.5.

Om avgiften är ett hinder för att delta kan man anhålla om nedsatt avgift eller friplats.

V‍i följer med de aktuella coronarestriktionerna och uppdaterar hemsidan. Tack för din förståelse!

Familjeläger

FÖR DAGLEDIGA 17–19.8 (ons-fre). Ett läger för dig som är hemma med små barn, eller i väntan på barn. Sandlådehäng och musiklek för små deltagare, förlossningsförberedelse för dig som väntar, god mat, stillsamma andakter, bastu och havsluft för alla.

FAMILJELÄGER 19–21.8 Grillkväll, bastu, pyssel och barnprogram – en skön helg med innehåll som hela familjen kan göra tillsammans. För vuxna även eget parallellprogram med diskussion, musik, motion m.m.

Frågor och anmälningar till lägren senast 31.7: catarina.barlund-palm@evl.fi / 050-3803936

Barnprogram varje tisdag på Lekholmen

Varje sommartisdag ordnar holmledarna barnprogram på Lekholmen. Det kan vara allt från pyssel och bakning till cirkusskola eller skattjakt runt holmen. Välkommen hit och njut av sommaren! Lekholmen planeras öppna i juni.

Holmen bjuder på korv, saft, kaffe. Båten betalar man själv. Mera info + båttidtabeller på hemsidan lekholmen.fi.