23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Hela Helsingfors

Stilla veckan och påsken i Johannes

01.04.2020, 15:32 /  päivitetty 13.04.2020, 12:24
Påskkyrka hemma i soffan, går det? Javisst! Här kan du läsa med om vad som händer under påsken och stilla veckan i Johanneskyrkan.
Tecknade palmblad i lila med texten Stilla veckan & påsken 2020

Även i dessa annorlunda tider får vi lita på påskens under. Och på att Gud håller genom allt. Kyrkan tar inte paus, församlingen finns här för dig om du behöver bön eller någon att prata med.

Online-gudstjänster:

Under påsken kommer en del av gudstjänsterna strömmas, en del bandas på förhand. Här listas allt som händer under påsken och stilla veckan:

– Skärtorsdag 9.4: Nattvardsmässa kl. 18 i Johanneskyrkan. Klicka här för att komma till videon.

– Långfredag 10.4: Andakt i Jesu dödsstund kl. 15 i Johanneskyrkan. Klicka här för att komma till videon.

– Påskdagen 12.4: Högmässa kl. 12 i Johanneskyrkan. Klicka här för att komma till videon.

– Annandag påsk 13.4: Gudstjänst som strömmas kl. 12 från Johanneskyrkan. På församlingens Facebooksida hittar du gudstjänsten.

De tider som angetts här ovan är tiderna när gudstjänsterna publiceras / strömmas på Facebook.

Under stilla veckan kan du också följa med den virtuella Korsvägen i Johanneskyrkan.

Observera att andra påskevenemang som annonserats om i församlingens påskhälsning kommer inhiberas pga undantagstillståndet.

Gudstjänsterna finns på hemsidan och på församlingens Facebooksida: www.facebook.com/johannesforsamling.