24.04. Grattis: Albert, Albertina | Respons
Hela Helsingfors

Coronarestriktioner påverkar jultidens program

23.11.2020, 07:16 /  päivitetty 23.11.2020, 07:31
Restriktionerna skärptes fredagen den 20.11. Det innebär att en del av informationen i församlingarnas printannonsering kan vara inaktuell.
punaisella taustalla keltaisia piirrettyjä tähtiä

På grund av de nyaste restriktionerna finns det en del felaktig annonsering i print. Kolla om möjligt alltid den nyaste informationen på församlingarnas hemsidor innan du besöker ett evenemang i kyrkan. Tack för din förståelse!

Har du frågor om församlingens verksamhet – vad som ordnas, vad som strömmas, hur man gör för att delta? Kontakta församlingen, de kan ge dig aktuell information. Du kan också ta kontakt med din församling om du känner att du behöver prata med någon.

På församlingarnas hemsidor hittar du också kontaktuppgifter till de anställda i din hemförsamling. (Se alla Helsingfors församlingar listade upp till höger på denna sida.)

Ta kontakt om du vill prata

Ring församlingarnas jourande präster ifall något tynger dig! Du når dem på numret 09 2340 9001 mellan kl. 9–21.

Du kan också ta kontakt med kyrkans samtalstjänst som svarar både på telefonsamtal och chat.

Också Kampens kapell på Narinken är öppet och kapellets anställda lyssnar och diskuterar gärna med dig. Kapellet är öppet kl. 10–18 varje dag.

Välkommen med online

Mycket av församlingarnas program i advent kommer att strömmas till webben. Du hittar mer information på församlingarnas facebooksidor, Youtube-kanaler och hemsidor. Bland annat Petrus församlings Puls-gudstjänst söndagar kl. 15.30 och Matteusmässan söndagar kl. 10 strömmas i regel varje vecka. Du hittar mässorna på webben även en tid efteråt. I jultid kommer även konserter och andakter att hittas online.