16.04. Grattis: Patrik, Patricia | Respons
Hela Helsingfors

Netflix-tips för hemmadagar

14.03.2020, 11:06 /  päivitetty 14.03.2020, 09:30
När du inte kan gå ut och utforska världen så är det ju fantastiskt att du har hela världen och mer därtill hemma i din soffa. Här kommer mina bästa netflix-tips!
Lyhytelokuvia Mustasaaressa

THE TWO POPES

En otroligt välspelad och tänkvärd spelfilm om de senaste två påvevalen i katolska kyrkan. Teologi, värme och spänning snyggt paketerat i denna oscarsnominerade film.

LAST CHANCE U - Säsong 1

Även om man inte förstår sig på amerikansk fotboll så är den här dokmentärserien om unga fotbollskillar som genom sin sport försöker skaffa sig nya förutsättningar för sig och sin familj både hjärtskärande och uppmuntrande. De har fantastiska vuxna runt omring sig som inser att drömmen är bara en skada ifrån att spricka och de peppar dem att satsa minst lika mycket på skolan som på sporten och det är imponerande att se den kärlek som de visar. Första säsongen är bäst, men även de andra säsongerna är sevärda.

BLACK MIRROR (K16)

Vilka etiska problem för den nya teknologin med sig? Det funderar man på i serien Black Mirror som i fristående avsnitt skickligt och nervkittlande tar sig an frågor som sociala medier, virtual reality och artificiell intelligens. Vissa avsnitt kan vara riktigt obehagliga men de är alltid tänkvärda och ställer många viktiga frågetecken om vår nära framtid.

JAKTEN PÅ GUD

Morgan Freeman ger sig ut i världen för att fundera på religion och tro. Väldigt lärorik dokumentär som ger bra perspektiv på några av de viktigaste frågorna när det gäller tro, det ger också en ökad förståelse för olika religioner och det är sannerligen något vi behöver mer av!

MESSIAH K16

En thriller serie med premissen att en kristusliknande person dyker upp, gör under och berör människor på vägen. Är det Jesus som har kommit tillbaka eller är det en bluff? Hur skulle världen reagerat om Jesus hade kommit idag? Det är en av frågorna som börjar spinna i huvudet när man ser Messiah.

Tipsen är sammanställda av Daniel Jakobsson, ungdomsarbetsledare i Matteus församling