23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Hela Helsingfors

Missionskonsert i Johanneskyrkan lockade över 200 personer

18.09.2020, 14:51 /  päivitetty 18.09.2020, 14:59
Så här såg det ut när BerlinerFunk spelade i Johanneskyrkan lördagen den 12.9.
Ungdomar som spelar och sjunger i Johanneskyrkan.

Bandet BerlinerFunk hade konsert i Johanneskyrkan för exakt en vecka sedan. I publiken fanns 230 personer. Genom att sälja programblad samlade man in pengar till församlingens missionsverksamhet.

Så här kommenterar kantor Anna Maria Böckerman:

Det var första försöket att ordna en välgörenhetskonsert med bara ett band, inte som tidigare med många band som spelar en eller två sånger var. Det blev väldigt fin stämning i kyrkan. Ungdomarna fick bra kontakt till publiken och spred en glädje och energi som smittade av sig.

Här är en lista på bandmedlemmarna:

Isak Segercrantz, Sam Westerlund, Ivar Sundman, Johan Peitsalo, Benjamin Feiring, Max Rönnow, Alex Mäkinen, Alvar af Schulten, Vilma Ahvenainen, Karin Boström, Hilla Salin, Edvard Busck-Nielsen, Timo Tihtonen

Ungdomar som spelar och sjunger i Johanneskyrkan.
Ungdomar som spelar och sjunger i Johanneskyrkan fotat från längst bak i kyrkan.