16.04. Grattis: Patrik, Patricia | Respons
Hela Helsingfors

Lätt göra gott tillsammans - kampanjen Gemensamt Ansvar startar

31.01.2019, 11:24 /  päivitetty 31.01.2019, 15:55
På söndag inleds kampanjen Gemensamt Ansvar som i år samlar in pengar till förmån för barns och ungas skolgång. Du kan bidra via din församling.

Insamlingen Gemensamt Ansvar (Yhteisvastuu på finska) är den evangelisk-lutherska kyrkans årliga storinsamling, som hjälper nödställda i Finland och u-länderna, oberoende av härkomst, religion eller politisk övertygelse.

Av intäkterna går 60 % genom Kyrkans Utlandshjälp till katastrofhjälp. Vidare används 20 % till hjälparbete som Kyrkans diakonifond och 20 % till hjälparbete som församlingarna utför.

Insamlingens beskyddare är republikens president.‍

Matteus Voice ger en välgörenhetskonsert för Gemensamt Ansvar den 29 mars i Matteuskyrkan. Kören är öppen för alla som vill testa på kör. Se övningarna nedan!

Se fler evenemang med anknytning till Gemensamt Ansvar nedan: