19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Konfirmationerna hålls i Johanneskyrkan 20.9, 27.9 och 11.10

07.09.2020, 09:37 /  päivitetty 09.10.2020, 11:32
Här är allt du behöver veta inför årets konfirmationer i Johannes församling.
Kuvassa konfirmoituja nuoria alttarilla selkä kuvaajaan päin, kuva rajattu niin että kasvoja ei näy

Konfirmationerna hålls 20.9 (Lekis 1), 27.9 (Lekis 2) och 11.10 (Lekis 3). Konfirmationerna räcker ca 90 minuter.

För att kunna ordna konfirmationerna på ett så säkert sätt som möjligt ber vi er beakta följande punkter:

• Endast personer utan coronaliknande symtom kommer till konfirmationsmässan. Detta gäller förstås också konfirmander.
  • Vi håller säkerhetsavstånd till varandra både i och utanför kyrkan. Vi sätter oss med tillräckliga avstånd mellan olika sällskap i kyrkan.
  • I kyrkan ryms 460 personer med säkerhetsavstånd. Detta innebär en begränsning på 10 gäster per konfirmand.
  • Kyrkans personal och frivilliga delar ut handsprit och anvisningar om var besökare får sitta.
  • Huvuddörrarna till kyrkan stängs kl 11.45, efter det kommer man in via sidodörrarna och sitter uppe på läktaren.
  • I vanliga fall är konfirmandernas faddrar välkomna fram till altaret för att vara med och välsigna sina ungdomar. I år är detta tyvärr inte möjligt.
  • Specialarrangemang i samband med nattvard och utgång informeras om på plats i kyrkan.
  • Alla använder munskydd. Prata med personalen på plats om du glömt ditt munskydd hemma.

Eftersom vi vill att alla ska kunna känna sig säkra i kyrkan ber vi er följa dessa och eventuella vidare anvisningar då ni kommer till kyrkan. Vi följer naturligtvis också med läget i Finland, och ifall arrangemangen ändras är vi i kontakt med de som berörs.