19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Julaftonens kvällsfest inhiberad, julbönerna i Östersundom flyttar ut

22.12.2021, 13:45 /  päivitetty 22.12.2021, 13:49
På grund av det allt svårare smittläget inhiberas julaftonens kvällsfest "Jul i Matteus". De tre julböner som ordnas i Östersundom kyrka 24.12 kommer att hållas utomhus.

"Jag anser att det mest ansvarsfulla är att vi avstår från att ordna Jul i Matteus i år under dessa utmanande omständigheter", säger tf kyrkoherde Helene Liljeström.

Alla som anmält sig till festen kommer att kontaktas separat.

"Vi vill tacka alla frivilliga som hade lovat ställa upp och vi vill önska alla som anmält sig en god jul", säger diakoniarbetare Mari Johnson.

Hör gärna av dig till Mari Johnson ifall du har frågor: Tfn 050 380 3976 / mari.johnson@evl.fi.

Julböner utomhus i Östersundom

Inget av det övriga julprogrammet i Matteus församling inhiberas i nuläget. De tre julbönerna i Östersundom flyttar däremot utomhus, för att inte deltagarna ska behöva sitta så trångt i den lilla kyrkan:

• 15 Östersundom, Kapellvägen 65. Helene Liljeström och Stefan Djupsjöbacka / Matteus församling
  • 15:30 Östersundom, Kapellvägen 65. Helene Liljeström och Stefan Djupsjöbacka / Matteus församling
  • 16 Östersundom, Kapellvägen 65. Helene Liljeström och Stefan Djupsjöbacka / Matteus församling
Matteus kommer också sända julböner och julotta online. Läs mera
Flera julböner, både utomhus och inne, hittar du här

Vi hör gärna av dig

Har du tankar eller frågor, tveka inte att ta kontakt. Här hittar du oss som jobbar i Matteus . Vi svarar på samtal under hela julhelgen.
Också kyrkans samtalstjänst håller öppet under julen: Tfn 0400 22 11 90 kl. 20–23 / chatt: samtalstjansten.fi