19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Kom med och delta i insamlingen Gemensamt Ansvar!

01.02.2018, 13:11 /  päivitetty 19.02.2018, 13:35
Å‍rets tema är hunger. Målet är att trygga en tillräcklig näringstillgång för människor som lever i fattigdom i världens katastrofområden och i Finland.

I Matteus församling kör vi igång insamlingen i söndagens högmässa (4.2.2018), samtidigt som många andra församlingar som deltar i den nationella kampanjen mot hunger.

I hemlandet samlar vi medel till Kyrkans diakonifond, som hjälper klienter och familjer hos vilka hungern är en alltför välbekant gäst.

I den internationella diakonin lyfter vi fram hungersnöden i Östafrika och det humanitära biståndsarbete som Kyrkans Utlandshjälp bedriver där.

En del av de pengar som Matteus församling får in kan vi använda i vårt diakoniarbete. Om du vill stöda kampanjen via Matteus församling kom ihåg att använda referensnumret 305475. Klicka här för att komma till bankgiro.