25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Hela Helsingfors

Helsingfors-hjälpens telefontjänst upphör

31.08.2020, 14:40
Helsingfors-hjälpen, som inrättades som stöd för äldre helsingforsare under coronatiden, avslutas enligt planen i dag den 31.8.2020. Telefontjänsten svarar också sista dagen i dag.
Työntekijä istuu tietokoneen ääressä ja puhuu puhelimeen

Helsingfors-hjälpen är Helsingfors stad och församlingarnas gemensamma tjänst som inrättades i slutet av mars. Tjänsten riktade sig till över 70-åringar och erbjöd samtalsstöd och hjälp med vardagliga ärenden så som butiks- och apoteksbesök.

Idén och verksamhetsmodellen bakom Helsingfors-hjälpen är att staden tillsammans med församlingar och föreningar kan koordinera sina hjälpinsatser till stadsborna under en större kris.

– Vi följer noggrant med coronaläget under hösten och svarar tillsammans på de hjälpbehov som uppkommer, säger den kyrkliga samfällighetens direktör Juha Rintamäki.

Hela nyheten om om telefontjänsten upphör på Helsingfors stads hemsidor

Bild: Paula Virta