25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Hela Helsingfors

Furahakören inleder samarbete med Johannes församling – kom med du också!

12.08.2020, 13:56 /  päivitetty 22.09.2020, 11:27
Den första övningen hålls 26 september. Furahakören, numera i samarbete med Johannes församling, välkomnar nu nya sångare.

Från och med hösten 2020 kommer Furahakören börja samarbeta med Johannes församling. Dirigenter är Fiona Chow och Anna Maria Böckerman. Kören har medlemmar i hela Borgå stift och är inriktad på mission. Det betyder att vi sjunger sånger från hela världen. Vi övar varannan lördag i körsalen kl. 10–14. Nya och återvändande sångare är välkomna med! Kören passar alla åldrar och vi kommer att ha lekmöjligheter för barn (ifall de inte orkar delta i sjungandet hela tiden). Vi äter också en lätt lunch tillsammans under övningen.

På grund av coronaepidemin startar vi terminen lite senare än vanligt, och ändringar kan bli aktuella ifall läget förändras. Här är de planerade övningsdatumen:

26 september
10 oktober
24 oktober
7 november
21 november
5 december

Utöver det tillkommer en till två uppträdanden. Alla är hjärtligt välkomna med i vår glada skara!

Nedan en hälsning från Furahakören:

Här kommer ett smakprov från ett uppträdande i Johanneskyrkan: