16.04. Grattis: Patrik, Patricia | Respons
Petrus församling

Begravningskapellen öppnar för större begravningar i februari

13.01.2022, 11:43 /  päivitetty 01.02.2022, 09:27
Helsingfors församlingar öppnar fler tider för jordfästning i begravningskapellen under februari. Också det maximala antalet närvarande höjs en aning. På det här sättet vill man hjälpa de anhöriga att hitta en lämplig tid för begravning samt att möjliggöra för de närmast sörjande att delta.
Hietaniemen hautausmaan vanha kappeli edestä päin

Församlingarna påminner också om att det forfarande finns lediga tider i kyrkorna för begravningar.

I alla utrymmen råder en stark rekommendation för de närvarande att bära munskydd.

Maximiantal närvarande i Helsingfors begravningskapell:

• Sandudd: Gamla kapellet 50 personer, Nya kapellet 50 personer
  • Furumo: Stora kapellet 50 personer, Lilla kapellet 35 personer.
  • Malm Stora kapellet 50 personer, Västra k 35 pers, Östra k 35 pers
  • Östersundom 50
  • Brändö 35 pers.

Präst, kantor och vaktmästare räknas inte in i maximiantalet gäster.

På Sandudd och Furumo finns det nu även tillgängliga tider under söndagarna i februari. Tilläggsutrymmen öppnas också under fredagarna på Furumo och Malm.

På en beravning i kyrkan kan högst 1/5 av utrymmets maximala kapacitet utnyttjas, dock max. 30 personer oberoende av rummets storlek.

Vi svarar gärna på frågor. Kontakta gravtjänst eller församlingens kansli så berättar vi mera! Tack för din förståelse!