25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Matteus församling

Välsignelse av förstaklassister

09.08.2021, 09:00 /  päivitetty 09.08.2021, 09:14
Hej blivande förstaklassist med föräldrar!
Nu är det inte många dagar kvar tills skolan börjar. Det kan kännas både roligt och lite spännande med allt nytt som väntar.
Två ritade barn med ryggsäckar tittar mot dig och ser glada ut.

Hej blivande förstaklassist med föräldrar!

Matteus församling vill önska lycka till på skolfärden och inbjuda till Välsignelse inför skolstarten söndagen den 15.8 kl. 18 i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3.

Först kommer vi att ha en stund i kyrksalen med sång och rörelse och välsignelse. Sedan har vi servering (glass/saft/kaffe) i församlingssalen.

En välsignelse inför skolstarten har att göra med att vi vuxna vill skydda er skolelever. Eftersom vi själva inte kan skydda er från allt ont i världen, vill vi be om Guds beskydd och att Gud ska vara med er i både glada och jobbiga stunder,

Varmt välkomna att fira skolstarten och bli välsignad inför den!

Förutom föräldrar och syskon är också faddrar och mor- och farföräldrar välkomna med!

Ingen förhandsanmälan behövs

Catarina Bärlund-Palm

Ledare för barnverksamheten

Matteus församling

Denna inbjudan skickas till alla Matteus församlings medlemmar födda år 2014.