24.04. Grattis: Albert, Albertina | Respons
Matteus församling

Matteusmässa - tryggt tillsammans hemma och i kyrkan

01.10.2020, 22:36 /  päivitetty 12.10.2020, 15:57
Från och med söndagen den 4 oktober kommer Matteus församling att strömma söndagens gudstjänster från Matteuskyrkan. Du är välkommen att delta i den lite kortare mässan fysiskt eller online!

På grund av pandemin och smittoläget i regionen vill vi erbjuda möjlighet att delta i gudstjänsterna hemma om det känns tryggare. Församlingen är välkommen att delta också på plats i kyrkan, där vi följer THL:s rekommendationer, använder munskydd och desinfektionsmedel och håller trygga avstånd till varandra.

Matteusmässan är en kortare mässa med nattvard och vi firar den tre gånger per månad - en söndag i månaden firar vi mera traditionell högmässa. Under hösten 2020 följer vi denna gudstjänstplan.

Vi informerar både på våra kanaler i sociala medier och här på hemsidan om arrangemangen kring mässorna samt om plattformen där Matteusmässan strömmas.