18.04. Grattis: Valdemar, Volmar | Respons
Matteus församling

Knattar, kaffe och konsert i Matteus på lördag

06.11.2018, 16:55 /  päivitetty 06.11.2018, 16:56
Lördagen den 10 november erbjuder Matteuskyrkan program hela dagen parallellt med förhandsröstningen i församlingsvalet. Stick dig förbi eller stanna hela dagen! Kom ihåg identitetsbevis!
seurakuntavaalit 2018 vaalimuki

Lö 10.11 kl. 10: Knattekyrka med Patricia, Catarina och Daniela. Vi sjunger enkla rörelsesånger, servering, leksakskollekt, möjlighet att hämta/byta barnkläder.

Lö 10.11 kl. 12.30-14: Kaffe på plattan utanför Matteuskyrkan. Vi bjuder på kaffe, te, saft och bulle. Vi erbjuder möjlighet till samtal och förbön. Kyrkan är öppen och du kan i stillhet sitta där en stund.

Lö 10.11 kl. 18: Colors in the dark-välgörenhetskonsert. Matteus Voice, Popkören, Nonni Mäkikärki verksamhetsledare, psykosociala förbundet, My Ström Diakon, Matteus församling med flera! Frivillig entréavgift. Intäkterna går oavkortat till psykosociala förbundet och deras arbete med psykisk ohälsa i Svenskfinland. Före och efter konserten ordnar församlingens ungdomar café där inkomsterna också går till samma ändamål.

Hurdan är din kyrka? Rösta i församlingsvalet

Nu har du chansen att påverka! Förhandsröstningen i församlingsvalet pågår hela lördagen den 10 november kl. 9-18 i Matteuskyrkan. Din röst är viktig! Du kan förhandsrösta i Matteus kyrkan oavsett vilken församling du tillhör. Kom ihåg identitetsbevis!