20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Matteus församling

Ge gamla grejer ett nytt liv - bytesbörs och klädbytartorg i kyrkan på helgen

26.03.2019, 10:17 /  päivitetty 26.03.2019, 10:59
Har du kläder eller prylar du vill bli av med och som du tror att någon annan kan få nytta av? Den här veckan uppmärksammar församlingarna kampanjen "Ekofasta" och ordnar bytesbörs och klädbytartorg.
– Ekofastans tema i år är hållbar klädkonsumtion. Vi vill uppmuntra folk att göra hållbara val, säger ungdomsarbetsledare Nicolina Grönroos.
Kampanjen Ekofastas logo.

Klädbytartorg i Matteuskyrkan

Från och med onsdagen den 27 mars kan du hämta kläder som du inte längre behöver till Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3 i Östra centrum. Om du hämtar kläder kan du byta dem mot andra på torget. Man kan också köpa plagg direkt från torget utan att lämna in något eget. Plaggen kostar mellan 1–2 euro styck.

Torget är öppet

fredag 29.3 kl. 17–19

lördag 30.3 kl. 10–13.

Överblivna plagg skickas med Hoppets stjärna till Baltikum. Välkommen!

Bytesbörs i Johanneskyrkans krypta 30.3

På lördagen den 30.3 blir det bytesbörs i Johanneskyrkans krypta på Högbergsgatan 12. Du kan lämna in saker från kl. 18.30. En timme senare, 19.30, får man plocka åt sig det man vill ha av de saker som andra lämnat in.

Det är frivilligt att skänka en slant som går till Kyrkans Utlandshjälp. För de pengar som kommer in köpes en Annorlunda Gåva. De saker som eventuellt blir över förs till behövande personer.