19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Matteus församling

Anmäl dig nu till Vägen vidare - en kurs om sorg

30.01.2018, 18:28 /  päivitetty 30.01.2018, 18:37
‍"Vägen vidare - när du möter sorg" är en kurs för dig som förlorat någon, nyligen eller för länge sen. Kursen leds av prästerna Ronny Thylin och Camilla Norkko. Kursen består av en enkel måltid, videoföredrag och samtal i mindre grupper.

När sorgen drabbar reagerar vi alla olika. Att bearbeta sorg kan ta tid. Det hjälper att dela vandringen med andra. Vägen vidare är en sex veckors kurs för alla som förlorat någon, nyligen eller för länge sedan. En livskamrat, en förälder, en vän, ett barn.

Varje kväll börjar med en enkel måltid tillsammans, sedan följer videoföredrag och möjlighet till samtal i mindre grupper. Du är varmt välkommen med som du är. Kursen är baserad på kristna värderingar men passar bra för alla oberoende av åskådning och oberoende av var du bor.

Vi träffas sex torsdagar kl. 18-20, med start 8.2. (Obs, ny tid!)

Platsen är Café Torpet, Köpingsv. 48. Anmälan och info: petrus.fors@evl.fi eller tfn 09-23407100. Kostnad: 40 € (arbetande) /30€ (övriga), inklusive servering.