20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Matteuskyrkan

Renoveringen i Matteuskyrkan fortsätter – toaletterna vid kyrksalen ur bruk

19.06.2019, 12:57 /  päivitetty 01.07.2019, 12:27
Under sommaren kommer toaletterna i Matteuskyrkans nedre våning att renoveras, vilket kan orsaka lite besvär för besökarna. Vi beklagar de olägenheter renoveringen medför!
Matteuskyrkan altaret

Renoveringen i Matteuskyrkan (Åbohusvägen 3) fortsätter. Under den gångna våren har kansliutrymmena på första våningen renoverats helt och förhoppningsvis kommer Matteus föramlings kansli och övriga utrymmen att flytta ner till de nyrenoverade utrymmena under sensommaren eller hösten.

Näst till tur står renovering av en del av andra våningens gemensamma utrymmen samt toaletterna på första våningen. Tyvärr betyder det alltså att toaletterna vid kyrksalen kommer att vara ur bruk under sommaren.

Vi rekommenderar att man under vardagar använder sig av Kulturcentret Stoas toaletter. Under söndagsgudstjänsterna kommer någon annan av toaletterna i huset att vara i bruk för gudstjänstbesökare.

Under juli månad kommer Matteuskyrkan endast att vara öppen i samband med evenemang (se evenemangskalendern för mera info). Pastorskansliet på andra våningen är öppet ti-to kl. 10-13.

Lunchrestaurangen Waste & Feast har stängt 27.6-4.8.

Vi beklagar de olägenheter renoveringen medför och önskar alla en varm och skön sommar!