20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Johannes församling

Projektkören VOICE startar i Helsingfors

15.01.2020, 15:20 /  päivitetty 11.02.2020, 10:42
Har du alltid sjungit men aldrig testat kör? Har du en smockfull kalender men längtar efter ett mindre musikprojekt? Gillar du pop i häftiga arrangemang?

Projektkören VOICE fokuserar på popmusik och kommer att öva varannan vecka fram till avslutningskonserterna med välgörenhetstema i slutet av april. Kören är ett samarbete mellan de svenskspråkiga församlingarna i Helsingfors.

Voice-kören är öppen för alla åldrar och erfarenhetsnivåer. Kören leds av musikledare Emma Gustafsson och kantor Niels Burgmann.

Öppna starttillfällen kommer att ordnas i alla de svenskspråkiga församlingarna i Helsingfors. Du kan delta den dag som passar dig bäst. Ingen förhandsanmälning behövs.

23.2 kl.15:30-17:30 Johannes församling (Högbergsgatan 10).

Missade du starttillfällena? Ingen panik! Det är bara att komma med på den första gemensamma övningen den 1.3 kl 15.30-17.30 i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3 i östra Centrum.

Att sjunga i kör kan kännas som ett alltför stort projekt. Alla har inte möjlighet eller ork att förbinda sig till att öva varje vecka, termin efter termin. Samtidigt ger körsång både glädje, energi och nya vänner. Därför finns projektkören VOICE. Kanske är den just för dig?

Välkommen!

......

Vårens gemensamma övningsdatum är:

1.3

15.3

29.3

5.4

19.4 kl. 15.30-17.30 i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3 i östra Centrum.