20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Johannes församling

Johan Terho ny verksamhetsledare för Samtalstjänst

17.02.2017, 15:20 /  päivitetty 21.03.2019, 10:56

Gemenamma kyrkorådet har valt pastor Johan Terho till en av de svenska tjänsterna på Helsingfors kyrkliga samfällighet.

Terho kommer att fungera som sakkunnig för vuxenarbete och verksamhetsledare för Samtalstjänst.

Varför sökte du tjänsten?

– Som kyrka behöver vi se till att det finns sätt att enkelt kunna ta kontakt och få dela med sig av sina bördor. Samtalstjänsten är här i en nyckelroll och hela dess väsen är att man ska kunna ta kontakt helt anonymt. Jag vill gärna vara en del av denna verksamhet och fortsätta med arbetet för att Samtalstjänsten ska på bästa möjliga sätt tjäna hen som tar kontakt, säger Johan Terho.

För tillfället jobbar han som församlingspastor i Johannes församling i Helsingfors, ursprunligen kommer Terho från Grankulla. Han har studerat teologi i Åbo och prästvigdes 2013.

– Helsingfors är på många sätt ett unikt område att arbeta i och jag är glad få vara med och utveckla arbetet inom Kyrkan i Helsingfors.

Johan Terho kommer att börja i den nya uppgiften från och med den 6 mars.