24.04. Grattis: Albert, Albertina | Respons
Hela Helsingfors

Missionsringen

25.04.2018, 12:17
Kom med i missionsringens gemenskap!

‍Johannes församlings mission har en verksamhetsform som kallas missionsringen. Det är fråga om en grupp vars gemensamma kännetecken är en silverring. Gruppens syfte och mål är att lyfta fram följande punkter:

- missionsarbete handlar om vardagsnära tro som man visar genom att stöda andra både nära och fjärran

- ringen som föremål påminner oss själva om vår egen tro och vår vilja att se andra som våra syskon i Kristus

- vi stöder den världsvida kyrkan genom förbön

- vi kan, om vi vill, ställa upp som frivilliga i olika uppgifter

- vi kan, om vi vill, stöda församlingens olika missionsprojekt

- ringen är gemenskap och ett tecken på att vi i missionssammanhang både tar emot själva och ger åt andra

För att bli medlem anmäler man sig till Anna Maria Böckerman, och får därefter ett inbetalningskort på 50 euro. Efter att man erlagt avgiften, som oavkortat går till församlingens missionsverksamhet, får man besöka vår guldsmed Thomas för att få sin egen personligt anpassade ring.

Som missionsringens medlem får man våra missionärers rundbrev och när församlingen gör utfärder och resor i missionens tecken, får man resa till subventionerat pris.

Anna Maria Böckerman

annamaria.bockerman@evl.fi