20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Hela Helsingfors

Det gemensamma församlingsarbetet - årsberättelse 2018

01.04.2019, 14:10
Det gemensamma församlingsarbetet stöder församlingarnas verksamhet, främjar samarbetet mellan församlingarna och olika samfund och sköter samt koordinerar församlingarnas gemensamma tjänster, t ex familjerådgivningen, fostran och arbetet i läroanstalterna.

I årsberättelsen ger vi exempel på hur det gemensamma församlingsarbetet varit närvarande i helsingforsarnas vardag och i olika skeden av livet. Du kan bland annat läsa om öppnandet av det nya barnsjukhuset, diakonins spetsprojekt och den nya musikfestivalen. Visste du förresten att 305 198 personer besökte Kampens kapell och att nödinkvarteringen i Hermanstads diakonihus registrerade 9 611 övernattningar i fjol?

Årsberättelsen har också en personalbilaga som presenterar det gemensamma församlingsarbetets arbetslag, vem som hör till vilket arbetslag, vad arbetslagen gör och hur medlemmarna ser ut.

Vi hoppas att årsberättelsen ger församlingarna och de förtroendevalda en bild av det gemensamma arbetet.

HÄR finns årsberättelsen för 2018.

‍Läs mera om det gemensamma församlingsarbetet (på finska).