20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
S:t Jacobs kyrka

Söndagsskola med Johannes församling

10.01.2019, 13:36
Från och med hösten 2018 har barn i Johannes församling möjlighet att delta i söndagsskola i S:t Jacobs kyrka på Drumsö.

Söndagsskolan äger rum varannan söndag från och med 3.2.2019. Söndagsskolan leds av Sophie Romantschuk och riktar sig till barn i alla åldrar. Vi träffas före mässan börjar och går upp till andra våningen. Före nattvarden går vi ner till kyrkan där barnen får gå till nattvarden med sina föräldrar om de vill. Ingen förhandsanmälan är nödvändig. Om du har frågor kan du kontakta Helena Hollmérus per e-post helena.hollmerus@evl.fi eller per telefon 050 401 0390.

”Söndagsskolan skall vara en plats dit barnen kan komma och tillsammans med ledaren fundera på frågor som t.ex. vad det betyder att älska sin nästa som sig själv eller vad gjorde den barmhärtige Samariten. Hur kan vi vara goda kamrater så att alla får vara med och ha det bra. Vi följer kyrkoåret och inspireras av boken BARNENS stund i gudstjänsten.”

Sophie Romantschuk Ledare för söndagsskolan