19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Maksuton keikka-apu ikäihmisille alkaa taas!

27.01.2023, 09:13
Jos tarvitset kertaluonteista arjen apua, kuten saattajaa lääkäriin tai vaikka ostosapua, Ole hyvä -palvelu on sinua varten. Otamme vastaan avunpyyntöjä 1.2. alkaen ja pyrimme järjestämään vapaaehtoisen toivottuna aikana paikalle.
Nuori nainen ja vanhempi nainen kippistävät kahvilassa. Ole Hyvä -logo.

Mikä Ole hyvä?

Ole hyvä -palvelu toteuttaa keikka-apua ikäihmisille Roihuvuoressa, Herttoniemessä ja Laajasalossa. Ole hyvä -nimi tulee sen kaksoismerkityksestä: ole hyvä, ja ota apu vastaan tai ole hyvä, ja ryhdy auttajaksi. Roihuvuoren seurakunta toteuttaa palvelua yhdessä SPR Laajasalon ja palvelukeskus Rudolfin kanssa.

Apu on kertaluonteisiin tehtäviin, ja se on maksutonta.

Kun haluan apua

Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro tilanteestasi, niin pyrimme järjestämään vapaaehtoisen auttamaan sinua tai ystävääsi. Hyvin huonokuntoisia vanhuksia emme voi suoraan auttaa, koska meillä ei ole siihen ammattiosaamista, mutta jos olet esimerkiksi hyvin huonokuntoisen ikäihmisen omaishoitaja ja sinun tarvitsee käydä vaikka asioilla, voimme pitää läheisellesi seuraa sen aikaa.

Avunpyynnöt ja lisätiedot helmikuusta alkaen:

sposti: olehyva.roihuvuori@evl.fi

Kun haluan auttaa

Hienoa, että olet kiinnostunut tulemaan Ole hyvä -palvelun keikka-apurinkiin mukaan! Tarvitset kuitenkin sitä varten nettiyhteyden, sillä keikat välittyvät verkkojärjestelmä Claran kautta.

Näin liityt rinkiin:

• ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin (ks. sivun oikea palkki)
  • kutsumme sinut haastatteluun. Kaikki vapaaehtoiset haastatellaan ennen päätöstä vapaaehtoistöistä. Haastattelujen jälkeen kutsumme valitut vapaaehtoiset koulutusiltaan, joita järjestään keskimäärin kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä.
  • opetamme koulutukessa mm. Claran käytön. Se on helppoa.

Vapaaehtoiseksi tuleminen ei edellytä erityisosaamista, vain oikeaa asennetta. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan!

Clara on HelsinkiMissionin vapaaehtoistyön organisointiin kehittämä ketterä ja tietoturvallinen verkkotyökalu, jonka muut toimijat voivat ottaa käyttöönsä tietyin sopimuksin. Sitä käyttävät muun muassa Syöpäsäätiö, Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveysvirasto sekä Turun Kaupunkilähetys. Olemme ensimmäinen seurakunta, joka on ottanut Claran käyttöönsä.