19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Kirkkovaltuusto valitsi poikkeuksellisen pitkien neuvottelujen jälkeen yhteisen kirkkoneuvoston kokoonpanon seuraavaksi kahdeksi vuodeksi

26.01.2023, 22:54 /  päivitetty 27.01.2023, 09:15
Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Riitta Asikanius Kallion seurakunnasta. Puheenjohtajana jatkaa Mikaelin seurakunnan kirkkoherra Jukka Pakarinen.
Kirkkovaltuusto valitsi istunnossaan uudet jäsenet yhteiseen kirkkoneuvostoon

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi kautensa aluksi kaksivuotiselle kaudelle myös yhteisen kirkkoneuvoston.

Poikkeuksellisen pitkien, parituntisten ja useita neuvottelutaukoja sisältäneiden neuvottelujen jälkeen valtuusto teki yksimielisen päätöksen.

Valituiksi tulivat (suluissa henkilökohtainen varajäsen): Esa Ahonen (Tuulikki Vuorinen), Mervi Assmann (Salla Grönlund), Petteri Auvinen (Karoliina Karulinna), Martina Harms-Aalto (Kalle Sällström), Marianne Heikkilä (Kati Solastie), Satu Ketonen (Lasse Halme), Ami Lainela (Anne Panigrahi-Herler), Otto Lehtipuu (Juha-Pekka Sihvonen), Sari Mäkimattila (Jukka Tuominen), Elina Raike-Ojanen (Johanna Harjunpää), Juha Raitio (Marja Lindholm), Rolf Steffansson (Jan-Anders Salenius) ja Liisa-Maria Voipio-Pulkki (Lari Ahokas).

Neuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Riitta Asikanius (henkilökohtainen varajäsen Saara Heinänen) Kallion seurakunnasta. Puheenjohtajana jatkaa Mikaelin seurakunnan kirkkoherra Jukka Pakarinen, jonka Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on jo aiemmin määrännyt tehtävään.

Yhteinen kirkkoneuvosto toimii seurakuntayhtymän yhteisen toiminnan, hallinnon ja talouden johdossa. Se valmistelee yhteisen kirkkovaltuuston kokoukset ja panee toimeen sen päätökset.

Lue myös: Wiking Vuori valittiin Helsingin uuden kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi