25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Pitäjänmäen kirkko

Tiesitkö että kasteen voi järjestää myös messun yhteydessä?

25.10.2016, 18:23 /  päivitetty 18.04.2017, 11:48

Iloista perhejuhlaa, kastetta, on useimmiten tapana viettää kotona tai seurakunnan tiloissa läheisten kesken. Kaste voidaan toimittaa kuitenkin myös messun yhteydessä seurakunnan läsnäollessa.

Messun yhteydessä kastaminen on vanha kristillinen perinne, joka on edelleen käytössä monissa kirkoissa. Eikä messussa kastaminen ole pelkästään pieniä lapsia varten vaan se on tarkoitettu ihan kaikenikäisille.

Sunnuntain messun jälkeen seurakunta tarjoaa kastekahvit kasteperheelle juhlavieraineen ja kaikille messuun osallistuneille. Perheen ei siis välttämättä tarvitse itse järjestää mitään. Myös kastemekon tai alban voi tarvittaessa lainata kirkolta. Keskiviikon klo 18 viikkomessun yhteydessä ei ole kirkkokahveja.

Kasteen Pitäjänmäen kirkon sunnuntain klo 10 messuun voi varata seurakuntatoimistosta.