19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Pakilan seurakunta

Sini Voutilainen: Jokainen vanhempi ansaitsee kehukortin

06.05.2020, 11:48 /  päivitetty 06.05.2020, 11:49
Pakilalaisella pienten lasten äidillä on lahjatoive. Äitienpäivänä hän toivoo saavansa kortin, jossa puoliso antaa kiitosta asioista, joissa Sini Voutilainen on äitinä hyvä.
Kuvassa kaksi pientä lasta kiipeilytelineessä ja vieressä äitinsä Sini Voutilainen

Hyvissä ajoin ennen äitienpäivää Sini Voutilaisen perheessä käynnistyy korttitehdas. Sini ja tämän puoliso Erno tekevät yhdessä lasten kanssa äitienpäiväkortit sekä Sinin että puolison äideille ja molempien isoäideille.

2- ja 4-vuotiaiden lasten äiti tietää tarkkaan minkälaisen kortin hän toivoo itse saavansa.

– Äitienpäivänä olisi ihana kuulla, missä asioissa on puolison mielestä äitinä hyvä. Missä asioissa on korvaamaton? Mitä hyviä piirteitä minussa on äitinä? Ja olisi kiva kuulla siitäkin, mikä omassa tekemisessä auttaa tai ilahduttaa puolisoa arjessa.

– Varmaan se kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen, ettei toista tule niin herkästi arjen keskellä kehuttua.

– Äitienpäivänä oikein odotan perheen kortteja ja toivon, että siellä olisi jotain ihanaa, kunnon kehuja!

Iskä on kelpo ulkoilija

Viime isänpäivänä Sini toteutti Ernolle kehukortin. Kortin toiselle puolelle hän haastatteli tuolloin 3-vuotiasta Siljaa, joka paljasti, että iskä on erinomainen iltasatujen lukija ja tosi hyvä ulkoilemaan. Toiselle puolen Sini kirjasi kehuja miehestään. Puoliso sai kuulla olevansa ihanan rauhallinen ja kärsivällinen lasten kanssa, kehuja täysipainoisena aikuisena olemisesta sekä siitä, että mies rauhoittaa Siniä äitinä. Lasten isä otti kortin vastaan tyynesti.

Sini Voutilainen on Pakilan seurakuntaneuvoston jäsen. Omalle äidilleen Sini on aina kirjoittanut korttiin jotain kivaa ja kehuvaa joukkoon. Niin myös sinä vuoden 1997 äitienpäivänä, jolloin Sini myös yllätti nukkumista näytelleen äitinsä luukuttamalla mankasta Spice Girls -yhtyeen hittikappaletta Mama.

Teksti: Tiiu Pohjolainen

Kuva: Antti Rintala