18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Pakilan seurakunta

Seurakunnan jouluesite

09.11.2019, 13:02 /  päivitetty 05.12.2019, 08:03
Pakilan seurakunnan jouluesite on tullut painosta. Postilakon takia esitteen jakelu tulee kuitenkin myöhästymään aiotusta. Tämän johdosta alla olevaan uutiseen on koottu tiedot tapahtumista, jotka järjestetään marras-joulukuun vaihteessa tai joihin on ennakkoilmoittautuminen. Kaikki tapahtumat löytyvät myös verkkosivuiltamme.
Pakilan seurakunnan jouluesitteen kansikuvan  yläosa

Esitettä on saatavilla kirkolla ja seurakunnan tilaisuuksissa. Se on myös ladattavissa pdf-muodossa tämän linkin kautta. Esitteen takasivun qr-linkki ei valitettavasti toimi. Toimiva linkki on tämä.

Alla mainitut tilaisuudet ovat Hyvän Paimenen kirkolla (Palosuontie) ellei tilaisuuden yhteydessä toisin mainita.

Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus
yhteistyössä partiolaisten kanssa pe 6.12. klo 11. Jouni Pirttijärvi, Lauri Koivisto ja Jussi Hirvonen. Kaskipartion ja Vuorenhaltioiden lippukuntien partiolaiset antavat partiolupauksensa jumalanpalveluksen jälkeen.

Itsenäisyyspäivän juhla
pe 6.12. klo 16. Perinteinen itsenäisyyspäivän juhla Hyvän Paimenen kirkolla. Juhlapuhe. Rukoushetki: Tiia Valve-Tuovinen ja Jussi Hirvonen. Järjestää Pakilan Lions Club ja Pakilan seurakunta. Vapaa pääsy.

Adventtimessu suomalaisin sävelin
su 8.12. klo 11. Katri Uutela, Mikael Tammilehto ja Jussi Hirvonen.

KONSERTIT JA KAUNEIMMAT JOULULAULUT

Paloheinän musiikkikoulun konsertti
la 7.12. klo 18 Kryptassa. Oppilaat, opettajat ja ystävät esiintyvät. Vapaa pääsy.

Helsingin Suomalaisen Klubin kuoron perinteinen joulukonsertti
su 8.12. klo 16. Kuoroa johtaa Henrik Lamberg. Vapaa pääsy, ohjelma ovelta 10 €.

Joulun toivelauluja lapsille ja lapsenmielisille
ma 9.12. klo 18. Mukana musisoimassa ja laulattamassa Pakilan musiikkiopiston opettajat Anni Holma, Tiia Ignatius ja Kaisa Viitala oppilaineen. Lähetä laulutoiveesi 25.11. mennessä osoitteeseen musahaku@gmail.com. Vapaa pääsy, kolehti Helsingin Diakonissalaitoksen Vamos-hankkeelle syrjäytyneiden nuorten tukemiseen.

Kauneimmat Joululaulut kylässä
to 12.12. klo 19 Kulma – Keittiö & Baari, Lainlukijantie 12, Torpparinmäki. Tarjolla glögiä ja joulupuuroa. Ari Häyrinen ja Katri Uutela.

TAPAHTUMAT

Kutomakerhon ja Kaskipartion perinteiset joulumyyjäiset ke 27.11. klo 18–20. VälKeessä, Välitalontie 71. Joulun herkkuja, mattoja, käsitöitä, partiolaisten kalenteri ja paljon muuta joulun aikaan sopivaa.

Adventtitapahtuma ja myyjäiset
la 30.11. klo 10–14. Kirkko ja piha ovat täynnä tekemistä: jouluaskartelua, lelujen kierrätystä, riisipuuroa ja makkaraa, myyjäiset, kahvio, jouluista musiikkia ja muuta mukavaa. Tapahtuman päätteeksi kolmen vartin Kauneimmat Joululaulut klo 14.

Joulun valmistelua yhdessä – lapselle ja aikuiselle
ke 4.12. ja ke 11.12. klo 16:30–19.00. Tule mukaan yhdessä läheisen aikuisen kanssa askartelemaan ja leipomaan jouluista tunnelmaa. Valmistellaan joulua kahdella erisisältöisellä kerralla. Askarrellaan mm. kortteja, lumisadepallo, ovikranssi, joulukuuseen koristeita ja joululahjapurkki sekä leivotaan pipareita. Ilmoittautuminen 27.11. mennessä moona.seppa@evl.fi. Mukaan mahtuu 30 ensimmäistä. Hinta 2,5 € / osallistuja.

Aikuisten joulukorttiaskartelu
to 5.12. klo 17–19. Askarteluilta aikuisille. Lapsille leikkihuone järjestetty, jossa yksi varhaiskasvatusohjaaja. Lapsen tulee olla tottunut jäämään hoitoon. Max. 10 lasta 3-vuotiaasta ylöspäin. Jos tarvitset lastenhoitoa niin ilmoittautuminen moona.seppa@evl.fi tai 09 2340 5559. Muuten ei tarvitse ilmoittautua.

Lemmikkieläinten joulurauhanjulistus ja Kauneimmat Joululaulut
la 7.12. klo 14. Paikkana Tuomarinkylän kartano, Tuomarinkyläntie 7. Ota mukaan lemmikkisi ja tule aistimaan joulun tunnelmaa. Tiia Valve-Tuovinen, Tanja Berg ja Jussi Hirvonen.

Joulukorttiaskartelu kaikenikäisille
ma 9.12. klo 16–18. Ei tarvitse ilmoittautua. Askartelun jälkeen voit osallistua Joulun toivelauluja lapsille ja lapsenmielisille -konserttiin.

Jouluiset kasvisherkut -kurssi ti 10.12. klo 18–21 Hellapoliisin keittiöllä, Spelttitie 6 A. Tule mukaan opettelemaan kasvispohjaisen joulumenun valmistamista. Osallistumismaksu 40 € / henkilö, max. 20 osallistujaa. HUOMIO! Ilmoittautumisaikaa jatkettu torstaihin 5.12. saakka. Ilmoittautuminen seurakunnan virastoon, puh. 09 2340 5500, avoinna ma–to klo 9–12.

Yhteisen piparikylän leivonta ti 17.12. klo 16.30–19.30. Leivotaan kirkolle pieni piparikylä! Piparien leivonta ja koristelu yhteiseen piparikylään (kirkon aulaan) ja omaksi iloksi. Ilmoittautuminen heli.sjoberg@evl.fi

Lähde mukaan Vivamon jouluvaellukselle kokemaan jouluevankeliumi. Lähtö pe 20.12. klo 16 Hyvän Paimenen kirkolta, Palosuontie 1. Paluu kirkolle noin klo 20.30. Hinnat: Aikuiset 25 € ja 4–12-vuotiaat 15 €, alle 4-vuotiaat maksutta. Hinta sisältää edestakaisen bussikuljetuksen, päivällisen ennen vaellusta ja elämyksellisen jouluvaelluksen. Lämmin, säänmukainen pukeutuminen, sillä noin tunnin pituinen vaellus tapahtuu ulkona. Ilmoittautuminen ja retkimaksu 10.12. mennessä, linkki ilmoittautumiseen seurakunnan verkkosivuilla. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Lisätietoja Marita Toivoselta, puh. 09 2340 5535.

Tonttuparkki
la 21.12. klo 11–14 tai 15–18 Hyvän Paimenen kirkolla. Tuo lapsesi hoitoon juuri ennen aattoa ja valmistele joulua rauhassa tai ota hetki omaa aikaa. Tonttuparkkiin voit tuoda yli 3-vuotiaan lapsen, joka on tottunut olemaan hoidossa. Maksu 5 € / lapsi, sisältää välipalan ja materiaalit. Tuotto Vamos-hankeen hyväksi. Mukaan mahtuu 10 ensimmäistä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautumiset ja erityisruokavaliot moona.seppa@evl.fi tai 09 2340 5559. Klo 18 Lasten kauneimmat Joululaulut.