25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Pakilan seurakunta

Pakilan seurakunnan koronarajoitukset adventin- ja joulunaikana

23.11.2021, 15:28 /  päivitetty 26.11.2021, 09:11
Etelä-Suomen aluehallintavirasto on päättänyt, että Helsingissä otetaan käyttöön 25.11.-24.12. uusia koronarajoituksia. Rajoitukset eivät koske muuta seurakunnan toimintaa kuin yhteislaulutilaisuuksia, konsertteja ja esityksiä. Helsingin Tuomiokapituli on tehnyt AVI:n päätöksestä ohjeistuksen seurakunnille.
Valkoinen teksti Koronarajoitukset tummansinisellä pohjalla. Ympyrän sisällä kuva maskista, joita pitelevät kumihansikaskädet.

Koronarajoitukset Hyvän Paimenen kirkossa 25.11.-24.12.

Hyvän Paimenen kirkko

• Konsertteihin mahtuu istumaan 300 henkeä (5., 6. ja 20, päivä hieman enemmän kun Paimensalikin on tuolitettu. 19.12. Hartaita joululauluja pääsee Kryptaan kuuntelemaan 60 henkeä).
  • Kauneimpiin Joululauluihin mahtuu yleensä 150 henkeä, paitsi 20.12. Lasten Kauneimmissa Joululauluissa, joissa vaaditaan Koronapassi + henkilöllisyystodistus, voi olla täydet 300 henkeä.

Koronarajoitukset eivät koske

jumalanpalveluksia, joulukirkkoja, jouluhartauksia, kirkollisia toimituksia, lasten kerhoja, aikuisten piirejä tai muuta säännöllistä toimintaa.

Edelleen kannattaa pitää mielessä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen antamat ohjeet:

‍‍Jos saat oireita, pysy kotona ja mene tarvittaessa koronatestiin.
Pidä etäisyyttä muihin ihmisiin.
Pese kädet, yski hihaan.
Käytä kasvomaskia, kun liikut paikoissa, joissa on paljon muita ihmisiä.
Pidä Koronavilkun päällä ja noudata sen ohjeita.
Ota molemmat rokoteannokset.