20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Pakilan seurakunta

Helatorstain jumalanpalvelus

Pakilan seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli09.05.2024 klo 11:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHyvän Paimenen kirkko, Palosuontie 1, 00660 Helsinki

Helatorstain jumalanpalvelus

Jumalanpalveluksessa Marita Toivonen ja Ari Häyrinen.

Musiikissa mukana Vox Sonora -kuoro.

Kolehti kerätään kouluikäisten parissa tehtävään työhön Lasten ja nuorten keskus ry:n kautta.

Korotettu Herra

Helatorstain eli Kristuksen taivaaseenastumisen päivän aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1:6–14).

Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan.

Liturginen väri valkoinen, kuusi alttarikynttilää.

Järjestäjä: Pakilan seurakunta
Yhteyshenkilö: Marita Toivonen