20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Paavalin seurakunta

Paavalin syysesitettä voi hakea virastolta ja kirkolta - posti kantaa jäsentalouksiin

04.09.2020, 12:09 /  päivitetty 04.09.2020, 15:38
Paavalin seurakunnan syystoiminta on alkanut. Jäsentalouksiin postitettu esite kertoo, miten ja missä voit osallistua toimintaan ja tapahtumiin ja keihin voit olla yhteydessä.
Paavalin seurakunnan syysesitteen kansikuva, jossa harmaahiuksinen nainen keskellä ja muutoin paljon tekstiä.

Syysesitteessä kirkkoherra Kari Kanala kirjoittaa näin:

Jos Jumala ja korona suo

Kädessäsi on Paavalin seurakunnan syysesite, joka kertoo mitä teemme,

mitä olemme. Haluamme olla yhteisö, jossa kaikilla on tilaa olla ja toimia.

Esitteestä löydät monenlaista toimintaa;vauvamuskareista koronan virtuaaliseen vertaistukiryhmään,stand upista deitti-iltaan,diakonia-avusta messuihin.

Kohtaamme kirkolla, kerhoissa, kauppakeskuksissa ja kapakoissa.

Tapahtumia on laidasta laitaan matalalla kynnyksellä.

Tämä esite on nyt ensimmäinen esite koronaaikana, mikä tarkoittaa toiminnan kannalta mahdollisia muutoksia.

Seurakunnan järjestämän toiminnan tulee olla mielekästä ja turvallista, joten seuraamme ja noudatamme valtioneuvoston, sosiaali- ja terveysministeriön (STM), aluehallintaviraston (AVI) ja oman hiippakuntamme hallinnon ohjeistuksia. Sen takia tilanteen mahdollisesti muuttuessa kannattaa seurata Paavalin seurakunnan nettisivuja ja sosiaalisen median sisältöjä (Facebook, Twitter, Instagram).

Lapsiperheillä ja nuorilla on lisäksi omat kanavansa, joista löydät tietoa myös tästä esitteestä.

Korona on tosiaan muuttanut yhteiskuntaamme varautuneemmaksi. Samalla on hyvä muistaa myös seurakunnan luonne yhteisönä. Me olemme SEURAkunta, olemme sitä varten, että ketään ei jätetä, kukaan ei jää yksin. Siksi otsikon muistutus on hyvä; luotamme hyvään Jumalaan ja meille annettuihin lahjoihin.

Lupaan, että on koronatilanne mikä tahansa, niin Paavalin seurakunta pyrkii olemaan läsnä ihmisten arjessa ja juhlassa. Tarjoamme elämän mieltä ja merkitystä, kannamme kuormittuneita, tarjoamme tikapuita taivaaseen.

Paavalin seurakunnalla on kaksi tehtävää: lohduttaa ja rohkaista. Kaksi tapaa toteuttaa ne: armo ja rakkaus. Yksi tapa viestiä niistä: lämmin huumori.

Tervetuloa mukaan.

Tutustu esitteeseen

Tämän sivun oikeasta reunasta löytyy linkkilista esitteen tapahtumiin ja tilaisuuksiin.

Tästä voit avata pdf-version, Paavalin seurakunnan syysesite 2020