19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Antti Kuivalainen - Pienet rukoukset

29.10.2019, 08:37 /  päivitetty 05.11.2019, 11:03

Antti Kuivalainen - Pienet rukoukset

"Pienet rukoukset on Hietaniemen hautausmaalla kuvaamani kuvasarjaa erilaisista patsaista. Hautausmaa on hienosti hoidettu puisto ja täynnä erilaisia ja erikokoisia patsaita, suurista muistomerkeistä pieniin massatuotettuihin enkeleihin. Tykkään kävellä Hietaniemen hautausmaan läpi ja jatkuva uusien pienien yksityiskohtien löytäminen herätti kiinnostukseni alkaa kuvata näitä pieniä ihmeitä. Luonto ja patsaat luovat yhdessä väriä sekä elämää pysähtyneeseen vainajien maailmaan.

Näyttelyn kuvissa lähestytään vainajien muistoa täysin anonyymisti, tärkeää ei ole kenen haudalta patsas on kuvattu. Mielestäni julkiselle paikalle jätetty muisto muuttaa henkilökohtaisen muiston yleiselle tasolle, tarjoten lohtua ja ajateltavaa kaikille. Jokainen patsas on muisto poistuneesta läheisestä, pieni kunnianosoitus ja tarina menneestä elämästä, pieni rukous.

Olen on helsinkiläinen ohjaaja, valosuunnittelija ja valokuvaaja. Toimin monipuolisesti kuvaan ja musiikiin liittyvissä projekteissä.

Näyttelyn avajaisten yhteydessä esitetään valokuvista koostettu video, johon musiikin on säveltänyt irlantilainen Michael McGlynn."

N‍äyttely on esillä Paavalinkirkon aulassa 30.10.-1.12.2019. Paavalinkirkko on avoinna ma-to klo 11-15 ja to 17-19. Näyttelyn on voi katsoa myös Paavalinkirkon muiden tapahtumien yhteydessä.