20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Paavalinkirkko

Uzi Varonin valokuvanäyttely avautuu Paavalinkirkossa 13.8.

11.07.2019, 14:28 /  päivitetty 21.08.2019, 11:37

UZI VARONIN VALOKUVANÄYTTELY

avautuu Paavalinkirkossa 13.8. ja on nähtävissä aina 16.9. asti.

Uzi Varonin teoksissa vanha taide kohtaa nykyaikaisen digitaalisen valokuvauksen. Tuloksena uusi esteettinen lähestyminen yhdistyy vanhaan kulttuuriseen perintöömme. Valokuvateoksissa valon ja varjon taialla on taitavasti luotu syviä ja vanhojen maalauksien kaltaisia teoksia, joiden luomiseen on vaadittu monitahoista studiotyötä ja erityisin lavastein ja mallien kanssa.

Heroines-teossarja rakentuu legendaaristen naishahmojen ympärille. Teoksissa on vanhan klassisen taiteen tyyliin kuvailtu ja tuotu esiin teemoja Kreikan, Rooman ja Suomen mytologiasta sekä kohtauksia Raamatusta. Still life -kokoelmassa Varon on kuvannut esineitä ja asetelmia luoden kuviin klassisen maalaustaiteen valöörit.

Paavalinkirkko on avoinna ma-to klo 11-15 ja to klo 17-19. Näyttelyä voi katsella myös messujen yhteydessä sunnuntaisin klo 10 ja keskiviikkoisin puolen tunnin messun yhteydessä klo 18.