25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Paavaliviikon
päätösmessun toimittavat seurakuntalaiset

24.02.2022, 10:22

Paavaliviikko päättyy sunnuntaina 6.3. messuun, jonka toimittajina on työntekijöiden sijasta joukko seurakuntalaisia. Messun toteuttamisesta vastaa nimittäin Paavalin seurakuntaneuvosto yhdessä viime syksynä perustetun nuorten vaikuttajaryhmän kanssa.

- Luottamushenkilöiden toimittama messu on Paavalissa jo perinne osana Paavaliviikkoa. On luontevaa, että me aikuiset toimimme yhdessä nuorten kanssa, onhan tämä meidän yhteinen seurakuntamme, sanoo seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtajana toimiva Maria Sundman-Juselius.

Messun järjestämisellä luottamushenkilöt haluavat myös osoittaa, että se on tärkeä osa seurakunnan toimintaa. Samalla he kutsuvat muitakin seurakuntalaisia osallistumaan jumalanpalveluselämän kehittämiseen.

- Messun pitäisi olla seurakuntalaisten yhteinen tapahtuma; tehkäämme siitä sellainen! Kannustamme kaikkia osallistumaan ja vaikuttamaan, Sundman-Juselius sanoo.

Sunnuntaina 6.3. messun liturgina toimii Tiina Palmu ja saarnan pitää Tarja Kantola. Ehtoollisavustajina ja tekstinlukijoina ovat Jukka Lagerblom ja Eeva Vallisaari.

Messun musiikin suunnittelussa on ollut mukana Samuli Korkalainen. Messussa kanttorina toimii Anni Nousiainen ja esilaulajana Matteus Pentti. Esirukouksen ovat valmistelleet Leila Mäkelä ja Pia Kärki.

Myös kirkon valmistelusta messua varten, kolehdin keräämisestä sekä tarjoilun järjestämisestä huolehtivat seurakuntalaiset. - Messun jälkeen tarjolla on mehua ja keksejä kirkossa.

Tervetuloa siis sunnuntaina messuun Paavalinkirkkoon!

Messua voi seurata myös striimin välityksellä seurakunnan Facebook-sivun kautta. Striimauksesta vastaa Joonas Hiltunen. Messun tallenne on katsottavissa myös jälkikäteen.

Kirkossa ei ole enää henkilömäärärajoituksia, mutta kasvomaskin käyttöä suosittelemme edelleen. Muistathan myös käsihygienian.

Kolehti ilmastonmuutoksen vastaiseen työhön Etiopiassa

Messussa kerätään kolehti Paavalin seurakunnan omalle nimikkolähetyskohteelle Etiopiassa. Suomen Lähetysseuran kautta toteutettavassa hankkeessa vahvistetaan paikallisyhteisöjen valmiutta vastata ilmastonmuutoksen uhkiin mm. kestävän maatalouden, kastelujärjestelmien ja vaihtoehtoisten elinkeinojen avulla.

Hanketta voi tukea myös lahjoittamalla suoraan Suomen Lähetysseuralle. Käyttämällä näitä tietoja lahjoitukset ohjataan Paavalin seurakunnan nimikkokohteiden tukemiseen:

MobilePay numeroon 25781

tai tilille: FI25 8000 1600 0607 10