20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Paavalinkirkko

Normal Cake, Please – fiktiiviset häät Paavalinkirkossa

22.06.2021, 10:41 /  päivitetty 01.07.2021, 12:00
Ensi-ilta on 1.7.2021 klo 18.00. Esitys on osa Helsinki Pride -viikkoa ja Kapsäkki goes Pride -festivaalia (30.6.-4.7).

Tervetuloa katsomaan poikkeusoloissa järjestettävää, kansainvälisen työryhmän Normal Cake, Please -esitystä, jonka tiimellyksessä saa kysyä mikä on normaalia, kannattaako mennä naimisiin – ja kenen kanssa? Vastauksia ja pientä osallistumista tarvitaan, ennen kuin pääsee maistamaan hääkaukkua…

Normal Cake, Please on yhtä kuin fiktiiviset häät Paavalinkirkossa. Tämä yllättävä, vapauttava ja paikkasidonnainen englanninkielinen esitys kutsuu yleisön käsittelemään sitä, mikä on vapauden tila Helsingissä heinäkuussa 2021 – ja mikä on normaalia. Yleisön myötävaikutuksella ratkaistaan esityksen hahmojen pähkinä: minkälainen liitto lopulta solmitaan ja kuka saa kenet.

Työryhmä: Nina Larissa Bassett (DK), Ivo Briedis (LV), Janne Saarakkala (FI), Jamie MacDonald (FI/CA), Raisa Omaheimo (FI), Kira Riikonen (FI), Dajo Vande Putte (DK), Viha Piirakka (FI), Varanka (FI), Paula Koivunen (FI), Janne Pellinen (FI), Mikko Helenius (FI), Thomas Burø (DK), Beáta Kublik (DK)

Taustaa: Vuonna 2006 esitystaiteilijat Nina Larissa Bassett (DK), Ivo Briedis (LV) ja Janne Saarakkala (FI) yhdistivät voimansa tutkiakseen paikkasidonnaista teatteria ja läheisyyttä modernin juurettomuuden aikakaudella. He loivat esittämänsä aikalaishahmot, jotka kohtasivat yleisön edessä In the Nude -hotelliesityksessä 2008-2009. Esitys kiersi hotelleja Riikassa, Kööpenhaminassa, Montrealissa ja mm. Helsingin Hotelli Helkassa osana Kiasma-teatterin festivaaliohjelmaa syksyllä 2008. Normal Cake, Please -esityksessä nämä hahmot on herätetty uudelleen henkiin, tällä kertaa kirkossa, eikä vähiten esitystaiteilija, stand up koomikko Jamie MacDonaldin (FI/CA) ansiosta, joka liittyi teoksen ydintiimiin vuonna 2018.

Normal Cake, Please on Uneasy Listening Societyn (DK) tuottama suomalais-tanskalais-latvialainen yhteistyöhanke 2017-2022, joka toteutetaan Helsingissä yhdessä Musiikkiteatteri Kapsäkin kanssa. Helsingin jälkeen se tullaan esittämään Helsingørissa, Tanskassa, Passage Festivalilla 27.-31.7.2021 ja Riikassa, Latviassa, vuonna 2022. Hanketta tukevat Pohjoismainen kulttuuripiste, Koneen Säätiö ja Taiteen edistämiskeskus.

Kesto: n 1h 45min.

Esitykset:

Ensi-ilta to 1.7 klo 18.00, 2.7. klo 18.00 ja su 4.7. klo 15.00.

Liput: https://kapsakki.fi/kapsakki-goes-pride-normal-cake/

Esityspaikka: Paavalinkirkko, Sammatintie 5, Helsinki

Ilmoittautumiset kenraaliharjoitukseen: info@kapsakki.fi

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot:

Janne Saarakkala, janne.saarakkala@kolumbus.fi puh. 050 565 9775 tai Anu Hostikka, anu.hostikka@kapsakki.fi puh. 045 1276594