20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Paavalinkirkko

Hiljenny ryhmissä syksyn pimentyessä

16.10.2018, 11:20
Monissa Helsinkiläisissä seurakunnissa pidetään kristillisen spiritualiteettiin, omaan hengelliseen kasvuun liittyviä tapahtumia. Seurakuntien tarjontaa on esillä myös 19.-21.10 pidettävillä I love me -messuilla.
kuvituskuva

Messuosastolla 7s158 on esillä matolle piirretty labyrintti, jossa voi kulkea tehtäväpaperin kanssa. Labyrintissa kulkeva voi päästää irti kaikesta, mikä kahlitsee. Kulkijan on mahdollista ottaa vastaan johdatusta, hiljaisuutta ja rauhaa. Labyrinttimatkan jälkeen kulkija voi saada enemmän selkeyttä ja kirkkautta elämään ja maailmaan.

Lue labyrintistä lisää täältä.

Labyrintti on osa Hiljainen tila -konseptia, jossa esitellään kristillistä spiritualiteettia: kristillistä meditaatiota, meditatiivista tanssia, hengellistä ohjausta ja retriittejä. Hiljaisesta tilasta voit lukea lisää täältä.

Juuri äskettäin on myös ilmestynyt kristillisen meditaation kirja ja cd-levy. Se on saanut tukea seurakuntayhtymän Luther-sponssi -rahoista. Levyjä on myös myynnissä messuilla.

Messuosastolla esitellään myös seurakuntien hiljaisuuden retriittejä, kristillisen jooga ryhmiä ja muita hiljaisuuteen liittyvää toimintaa. Tässä esimerkkejä Hiljaiseen tilaan sopivista tapahtumista:

Hiljaisuuden viljelyä seurakunnissa

Hiljaisuuden päivä Malminkartanossa

Mikaelin seurakunnan retriitti, ilmoittautuminen päättyy 19.10., joten kannattaa olla nopea!

Johanneksen seurakunnan retriitti, ruotsiksi:

Hiljaisuuteen houkuttelevia tapahtumia ympäri Helsinkiä

Ohjausta hiljaiseen rukoukseen keskiviikkoiltaisin Annankulmassa Bulevardilla:

Mystikot matkakumppaneina Vuosaaressa

Käpylän kirkon hiljaisuuden rukoushetket

Kristillistä joogaa Viikin kirkossa

Meditatiivisen tanssin kurssi Paavalissa alkaa 19.11.