16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Lekholmen 2021

14.05.2019, 10:35 /  päivitetty 02.06.2021, 15:52
Strand, hav, gemenskap och andaktsliv. Det är lätt att besöka Helsingforsförsamlingarnas egen sommarö,
ensam eller i grupp. Holmen är öppen 7.6–15.8.2021. Välkommen hit och njut av gemenskap och natur i himmelsk samklang!
En skärgårdsö fotograferad från luften.

Lekholmen är Helsingforsförsamlingarnas lägergård, vackert belägen i Helsingfors skärgård. På ”Lekis” har Johannes, Matteus och Petrus församlingar sin ungdomsverksamhet under sommaren. Holmen är också öppen för besökare. Välkommen ut!

DAGSGÄSTER:

Turbåten trafikerar dagligen. Båttidtabeller på hemsidan: www.lekholmen.fi.

För besökare, dagsgäster och holmbor gäller det i år att anmäla sig till holmen dagen före man är på väg ut. Senast kl.12 dagen före du stiger på Lekholmsbåten behöver du ringa upp holmungdomsledarna och anmäla dig (050-465 34 10 fr.o.m. 7.6.2021).

– Det beror dels på matbeställningen, dels på coronarestriktionerna, berättar holmens verksamhetsledare Ida-Marie Eklund.

Församlingarnas lägerdeltagare och de som besöker holmen får inte äta eller fira exempelvis andakter eller gudstjänster tillsammans. Därför behöver antalet gäster på holmen planeras med lite längre framförhållning än förut. Tidigare år har det räckt med anmälning ifall man planerat övernatta på holmen. Nu ombeds alla som är på väg ut att kontakta holmungdomsledarna på förhand.

– Det är också bra att packa med några munskydd för eventuella inomhusstunder och tänka på att bara komma ut ifall du är helt frisk. Då får vi en trygg sommar tillsammans på holmen.

FRÅGOR OM BESÖK, BÅTAR, MÅLTIDER M.M.

Ring eller sms:a holmungdomsledarna, 050-465 34 10 fr.o.m. 7.6.2021.

FRÅGOR OM SKRIFTSKOLLÄGER PÅ HOLMEN

Johannes församling 7.6 – 5.7, Matteus församling 6.7 – 1.8 Petrus församling 2 –15.8. Holmen är öppen för alla oberoende av församlingstillhörighet.

ÖVRIGA FRÅGOR OM HOLMEN:

Ida-Marie Eklund, tfn +358 50 522 8684 / ida-marie.eklund@evl.fi