18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Oulunkylän seurakunta

Raha-asianeuvonta Rari: neuvontaa arjen raha-asioihin

05.09.2023, 11:50
Raha-asianeuvonta Rari tarjoaa neuvontaa arjen raha-asioiden hoitamiseen. Joskus on hyvä saada tilanteeseensa ulkopuolista näkökulmaa ja pohtia yhdessä, mitä tilanteelle voisi tehdä. Neuvojat ovat vapaaehtoisia, ja neuvonta on yksilöllistä ja määräaikaista keskusteluapua.

Ahdistaako rahatilanteesi? Hae apua heti kun oma taloustilanne alkaa huolestuttaa, esimerkiksi jos huomaat miettiväsi seuraavanlaisia kysymyksiä:

• Kuinka saan rahat riittämään kuukaudesta toiseen?
  • Kuinka selviän veloistani?
  • Mihin rahani katoavat?

Raha-asianeuvonta Rari on seurakuntien yhteinen palvelu osana kirkon diakoniatyötä. Diakoniatyö auttaa kaikkia alueella asuvia ihmisiä, eikä apua saadakseen tarvitse olla kirkon jäsen. Raha-asianeuvonta Rarissa neuvojina toimivat koulutetut vapaaehtoiset. Helsingissä neuvontaa järjestetään Varustamoissa ja Ruskeasuon seurakuntakeskus Rastissa.

Korona-aikana neuvonnassa käytetään maskeja ja noudatetaan turvaohjeita ja hyvää hygieniaa.