19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Myllypuron kirkko

Voisitko ryhtyä kummiksi aikuiselle?

16.08.2018, 16:23 /  päivitetty 16.08.2018, 16:15
Nuori mies rukousnauha kädessään

Voisitko sinä ryhtyä kummiksi kirkkoon liittyvälle aikuiselle? Kummi-infoiltaa vietetään keskiviikkona 5.9. kello 17–19 Myllypuron kirkolla, Myllynsiipi 10.

Monet arabian- ja venäjänkieliset aloittavat aikuisrippikoulun, mutta eri syistä kummeja ei löydy omasta lähipiiristä. Aikuisen liittyessä kirkon jäseneksi hän tarvitsee vähintään yhden kummin. Voit toimia kummina, jos olet rippikoulun käynyt kirkon jäsen. Kiinnostus ja avoimuus tutustua uusiin ihmisiin ja kulttuureihin on hyvä lähtökohta kummina toimimiseen.

Tervetuloa kysymään ja kuulemaan lisää kummiudesta ja vapaaehtoisena toimimisesta sekä tapaamaan työssä mukana olevia keskiviikkona 5.9. Myllypuron kirkolle, Myllynsiipi 10. Perille pääsee hyvin metrolla. Osallistuminen iltaan ei velvoita aloittamaan kummina tai vapaaehtoisena. Mutta toivomuksena on löytää uusille kirkon jäsenille kummeja rinnalla kulkijaksi uudessa elämäntilanteessa. Jos et pääse mukaan tähän infoiltaan, mutta olet kuitenkin kiinnostunut asiasta, niin ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen sinulle sopivaan ajankohtaan.

Jokaiselle maahanmuuttajalle kummi -pilotin tarkoitus on löytää kummeja kirkkoon liittyville maahanmuuttajille. Monet haluavat liittyä kirkkoon, mutta heillä ei ole läheisiä kirkon jäseniä, joita voisivat pyytää kummiksi. Verkostot puuttuvat. Siksi kutsumme nyt seurakuntalaisia mukaan tähän tehtävään.

Lisätiedot ja Ilmoittautuminen (ei välttämätöntä, mutta toivottavaa) mielellään 1.9. mennessä: tarja.korpaeus-hellsten@evl.fi tai p. 050-5709197.

Lämpimästi tervetuloa!

Tilaisuuden järjestäjät: Helsingin seurakuntien kansainvälinen- ja vieraskielinen työ